محقق: حکومت مشغول زورآزمایى با رقیبان احتمالى آیندۀ خود است

گزارشگر:دو شنبه 16 میزان 1397 - ۱۵ میزان ۱۳۹۷

mandegar-3محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرایی می‌گوید که حکومت مشغول زورآزمایى با رقیبان احتمالى آیندۀ خود در بلخ، قندوز و مناطق مرکزى می‌باشد و همچنان در صدد شعله‌ور ساختن جنگ‌هاى داخلى است .
آقای محقق با اشاره به حمله گروهی طالبان به ولسوالی سیدآباد ولایت میدان وردک بار دیگر از سیاست‌های حکومت در مقابل مخالفان مسلح به شدت انتقاد کرده است.
به گفتۀ آقای محقق: «این فاجعه ولسوالی سید آباد که علاوه بر شهادت دسته جمعى پرسونل، تروریستان تمامی امکانات دولتی را به آتش کشیده و جنازه‌های شهدای نیروهای امنیتی در ساحه باقی مانده است که حکومت مشغول زور آزمایى با رقیبان احتمالى آینده خود در بلخ ، قندوز و مناطق مرکزى می‌باشد و تازه در صدد شعله‌ور ساختن جنگ‌هاى داخلى در درون نظام است».
در این حال، محمدعارف شاه‌جهان والی میدان وردک تایید کرده است که طالبان دو شب پیش به ولسوالی سیدآباد این ولایت حمله کرده اند.
آقای شاه جهان گفته است که در این حمله طالبان،‌ فرمانده پولیس ولسوالی سیدآباد با ۵ سرباز دیگر کشته و ۴ سرباز دیگر زخمی شده اند.
در همین حال، معاون دوم ریاست اجرایی، حکومت را به بی توجهی به وضعیت امنیتی کشور متهم کرده است.
آقای محقق خطاب رییس حکومت وحدت ملی گفته است: «بهتر بود به‌جاى اینکه لشکر کشى به ولایت غور را براى زدن فرمانده علیپور سازماندهى کنند، به فکر حفاظت از ولسوالى سید آباد در چند کیلو مترى کابل پایتخت می‌بود این را می‌گویند سوء تدبیر که بزرگان دین گفته اند، این است که همه بزرگان کشور داد می‌زنند در این حکومت تعریفى از دوست و دشمن وجود ندارد، به عوض دشمن گور دوست را می‌کنند و آتش در خرمن خود می‌زنند .»
نیروهای امنیتی در ولایت غور بامداد روز شنبۀ همین هفته، برای دستگیری قوماندان علی‌پور فرمانده نیروهای خیزش مردمی ولایت میدان وردک که به دعوت دوستانش به ولسوالی لعل و سرجنگل ولایت غور رفته بود، وارد عمل شدند.
قوماندان علی‌پور توانست که به حمایت مردم لعل و سرجنگل خودش را از محاصره نیروهای امنیتی نجات داده و فرار کند.
گفته می‌شود که دستور دستگیری قوماندان علی‌پور از سوی آقای غنی صادر شده بود و از ولایت بامیان نیز نیروهای امنیتی برای دستگیری آقای علی‌پور به ولسوالی لعل و سرجنگل اعزام شده بودند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.