مظاهره‌کننده‌گان کابل به دولت پاکستان: با تروریسم مبارزه کن!

- ۲۵ جدی ۱۳۹۱

بیش از صدها تن از مردم کابل، دانشجویان و اعضای نهادهای مدنی روز گذشته در اعتراض به کشته شدن مردم هزاره در پاکستان راهپیمایی کردند.
این راهپیمایی از پل خشک در دشت برچی شروع شده و تا چوک شهید مزاری ادامه داشت.
اشتراک کننده‌گان در پایان راهپیمایی قطعنامه‌یی را به خوانش گرفتند که در آن خواسته‌های شان را بیان کرده بودند.
در این قطعنامه که زهرا سپهر رییس مؤسسه انکشاف و حمایت از زنان و کودکان افغان به نماینده‌گی از راهپیمایان به خوانش گرفت، از سازمان ملل متحد خواسته شد تا در قبال کشتار هزاره‌ها در پاکستان سکوت نکرده و عکس‌العمل جدی نشان دهد.
در قطعنامه همچنان از دولت پاکستان خواستار مبارزه جدی و شفاف با تروریزم شدند، و خواستند تا لشکر جنگوی یکی از گروه‌های هراس افکن و مسوول این کشتارها در لیست سیاه سازمان ملل متحد قرار بگیرد.
راهپیمایان گفتند که چنانچه به خواست‌های آنان و مردم متحصن کویته پاسخ داده نشود، عکس العمل‌های جدی و تحصن و اعتصاب غذایی نا محدود را راه‌اندازی خواهند کرد.
نسل کشی یا ژنوساید یکی از جرایم بین‌المللی است که در دادگاه بین‌المللی قابلیت مجازات را دارد و یکی از ارکان این جرم کشتن افراد بر اساس وابستگی قومی و مذهبی و نژادی است. از چهار سال بدین سو در پاکستان در چندین حادثه تعداد زیادی از مردم هزاره به صورت گروهی قتل عام شده اند.
ولی حادثۀ اخیر جدی‌ترین نوع آن بوده که از سه روز به اینسو تعداد زیادی از مردم وخانواده های قربانیان در کویته دست اعتراض به آن دست به تحصن زده اند و اعتراضات مردمی در سایر کشورها را نیز به دنبال داشته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.