سناتوران: زلمـی ویسا بایـد محـاکمه شـود

گزارشگر:چهار شنبه 2 عقرب 1397 - ۰۱ عقرب ۱۳۹۷

مجلس سنا در ترور جنرال رازق فرمانده پولیس کندهار، زلمی ویسا والی این ولایت را مقصر دانسته و تأکید دارد که او باید محاکمه شود.
محمد علم ایزدیار معاون اول مجلس در نشست دیروز این مجلس گفت: «در حادثۀ ترور جنرال رازق نکات مبهم زیادی وجود دارد که باید روشن شود؛ امنیت ملی مسوولیت دارد تا درست پاسخ‌گویی کند در غیر آن اعتماد مردم به دولت بیشتر از حال کنونی از بین خواهد رفت.»
mandegar-3آقای ایزدیار افزود، هرچند مردم افغانستان از روند تحقیقات و بررسی‌های حوادث گذشته خاطرات خوبی ندارند و هیچ پرونده‌یی تا هنوز درست بررسی نشده و در هاله ابهام قرار دارند، اما در بررسی‌ها در مورد شهادت جنرال رازق نباید کوتاهی صورت گیرد.
بازمحمد زرمتی دیگر عضو مجلس سنا گفت: «حادثۀ ترور جنرال رازق ناشی از غفلت بزرگ والی قندهار اتفاق افتاده و آقای ویسا باید در پیوند به این غلفت محاکمه شود.»
آقای زرمتی تأکید کرد که حکومت باید تمامی کسانی را که در این حادثه دست داشته اند را اعدام کند.
عبدالله قرلق دیگر عضو سنا هم گفت: «سوالی که در مورد حادثۀ ترور جنرال رازق وجود دارد این است که چگونه یک پسر ۱۷ ساله چگونه به عنوان محافظ والی استخدام شده و در مدت کوتاه چنان مورد اعتماد قرار می‌گیرد که در یک نشست بزرگ امنیتی به گونۀ مسلح حضور می‌یابد.»
آقای قرلق حادثۀ ترور جنرال رازق را با ترور جنرال داود داود فرمانده پولیس ولایت تخار مشابه خواند و تأکید کرد که داود داود نیز هنگامی زلمی ویسا فرمانده نظامی در شمال بود در حادثۀ مشابه به شهادت رسید.
غم‌شریکی غنی با خانوادۀ عبدالرازق
رییس حکومت وحدت ملی در سفرش به ولایت قندهار به دیدار خانواده شهید جنرال رازق رفت.
محمد اشرف غنی ظهر دیروز در قصر مندیگک هنگام غم‌شریکی با مادر شهید عبدالرازق، از قهرمانی‌ها و فداکاری‌های موصوف قدردانی کرد.
آقای غنی از مادر شهید عبدالرازق به‌خاطر پرورش فرزند صادق، باشهامت و وطندوست چون جنرال عبدالرازق، تشکر کرد.
او برای شهید عبدالرازق استدعای جنت فردوس کرد و برای خانوادۀ او از بارگاه ایزید متعال خواستار صبر و تحمل گردید.
همزمان بااین، مسوولان در نهادهای امنیتی اعلام کرده اند که پانزده تن به اتهام دست داشتن در ترور عبدالرازق دستگیر شده اند.
جنرال رازق فرمانده پولیس قندهار و جنرال مومن حسین‌خیل رییس امنیت ملی کندهار روز پنج‌شنبۀ گذشته، پس از یک نشست امنیتی با فرمانده عمومی ناتو در نتیجۀ تیراندازی فردی که محافظ والی قندهار یاد شد، به شهادت رسیدند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.