رهبر جمهوری‌خواهان سنای امریکا: ۱۰ هزار سرباز ما در افغانستان بمانند

- ۲۶ جدی ۱۳۹۱

رهبر جمهوری‌خواهان در سنای امریکا اظهار کرد که از نظر او باید پس از سال ۲۰۱۴ دست‌کم ۱۰ هزار سرباز امریکایی در افغانستان باقی بمانند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، میچ مک کانل اخیراً به سفر خود همراه با چند تن از سناتورهای جمهوری‌خواه امریکا به افغانستان پایان داد. این هفتمین سفر وی به افغانستان در یک دهۀ گذشته بود.
میچ مک کانل در توقفی در ایتالیا حین بازگشت از افغانستان خطاب به خبرنگاران گفت: تصور می‌کنم ما دست کم در افغانستان پس از سال ۲۰۱۴ به ۱۰ هزار سرباز نیاز خواهیم داشت تا به ارایه حمایت‌های کافی آموزشی و مبارزه با تروریسم بپردازند. پیش‌بینی می‌کنیم که کشورهای دیگر نیز خواهند بود که نیروهای آن‌ها پس از ۲۰۱۴ در افغانستان باقی بمانند.
او همچنین خاطرنشان کرد که در جریان سفر به افغانستان با برخی مقامات ارتش از جمله جنرال جان آلن، فرمانده ارشد امریکایی نیروهای ناتو در افغانستان دیدار کرده و مقامات احساس می‌کنند که اگر نیرویی در این کشور باقی بماند که بتواند به آموزش و فعالیت‌های ضد تروریستی بپردازد، افغان‌ها قادر خواهند بود پس از سال ۲۰۱۴ امنیت خود افغانستان را تامین کنند.
مک کانل تاکید کرد: این برای نخستین بار است که من با احساس واقعی خوشبینی از افغانستان باز می‌گردم.
اوباما و حامد کرزی، رییس‌جمهوری افغانستان روز جمعه توافق کردند تا فرآیند واگذاری عملیات‌های نظامی به نیروهای افغان را تسریع بخشند که این مساله دورنمای خروج سریعتر نیروهای امریکایی از افغانستان را ایجاد کرد.
دولت اوباما به بررسی باقی نگه داشتن نیرویی بین سه تا ۹ هزار سرباز در افغانستان پرداخته است که این میزان بسیار کمتر از پیشنهاد فرماندهان امریکایی بوده است.
مک کانل روز دوشنبه مجددا به تکرار تحسین قدرتمندی که مقامات ارتش امریکا طی نشست با وی از نیروهای افغان به عمل آورده بودند، پرداخت.
وی گفت: این دیدگاه به طور گسترده وجود دارد که ارتش افغانستان در حال قدرتمند شدن است و نیروهای آن مبارزان سرسختی هستند که خواهند توانست با طالبان و هرگونه تهدید داخلی دیگر در افغانستان در آینده مقابله کنند و همچنین خوشبینی فزاینده‌یی وجود دارد که پولیس محلی افغانستان نیز یک نیروی موثر خواهد بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.