میزان خودکشیِ سربازان امریکایی رکورد زد

- ۲۶ جدی ۱۳۹۱

تعداد سربازان فعال ارتش امریکا که در سال ۲۰۱۲ میلادی دست به خودکشی زدند، ۳۴۹ تن گزارش شده که این تعداد بسیار بیشتر از تعداد سربازان امریکایی کشته شده در جنگ افغانستان بوده است.
به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، وزارت دفاع امریکا در حال دست و پنجه نرم کردن با موضوع خودکشی سربازان است و لیون پنیتا، وزیر دفاع امریکا این مساله را یک روند فراگیر دانسته است.
این مشکل نشانگر فشار بیش از حد بر ارتش امریکاست که بیش از یک دهه درگیر جنگ در افغانستان و عراق بوده‌اند و اکنون با معضل مشکلات روحی و روانی به دلیل کاهش تعداد نیروها روبرو هستند.
آمارهای پنتاگون حاکی از آن است که ۳۴۹ مورد خودکشی در سال گذشته میلادی میان سربازان وظیفه گزارش شده که این تعداد در سال ۲۰۱۱ ، ۳۰۱ مورد بوده است.
آمارهای ارایه شده از سوی وزارت دفاع امریکا به شرح این مساله نمی‌پردازد که چرا سربازان ارتش به زنده‌گی خود پایان می‌دهند و مقام‌های ارشد نظامی و غیرنظامی پنتاگون معترفند که باید اقدامات بیشتری برای درک دلایل خودکشی در میان سربازان انجام شود.
آمار مربوط به خودکشی سربازان امریکایی در افغانستان در سال ۲۰۱۲ بیشترین میزان را از سال ۲۰۰۱ که پنتاگون اقدام به جمع‌آوری آمار خودکشی در میان سربازان کرد، داشته است.
همچنین برخی از اعضای کنگره امریکا پنتاگون را برای انجام اقدامات بیشتر در این رابطه تحت فشار قرار داده‌اند. به طوری که سناتور دموکرات «پتی موری» از ایالت واشنگتن گفت: این مساله‌یی فراگیر است که نمی‌توان نسبت به آن بی‌اعتنا بود. از آنجا که جدیدترین نسل از اعضای ارتش امریکا و کهنه سربازان ما با چالش‌هایی غیرقابل پیش بینی مواجه هستند، آمارها و اخبار جدید نشان می‌دهند که ما باید اقدامات بیشتری را برای نجات جان سربازان انجام دهیم.
خودکشی در ارتش امریکا از سال ۲۰۰۶ روندی صعودی داشت و سپس در سال ۲۰۰۹ میلادی به رکورد ۳۱۰ تن رسید و بعد برای دو سال در همین سطح باقی ماند اما در سال گذشته میلادی به یکباره افزایش یافت و به عدد ۳۴۹ تن رسید.
همچنین بر اساس آمار پنتاگون، تعداد خودکشی‌های گزارش شده در میان تفنگداران نیروی دریایی ارتش امریکا در سال ۲۰۱۲، ۴۸ تن در مقایسه با ۳۲ تن در سال ۲۰۱۱ بود.
در گزارش وزارت دفاع همچنین تعداد سربازان نیروی هوایی که سال ۲۰۱۲ میلادی خودکشی کردند ۵۹ تن در مقابل ۵۰ تن سال ۲۰۱۱ میلادی اعلام شده است.
۶۰ سرباز نیروی دریایی هم در سال ۲۰۱۲ دست به خودکشی زدند در حالی که در سال ۲۰۱۱ این تعداد تنها ۵۲ تن اعلام شده بود.
جلوگیری از خودکشی سربازان امریکایی جزو اولویت‌های اصلی پنتاگون محسوب می‌شود.
دیوید راد، محقق خودکشی در ارتش و رییس کالج علوم رفتاری و اجتماعی در دانشگاه یوتا گفت: دو عامل مهم در اقدام به خودکشی سربازان امریکایی وجود دارد؛ یکی از آنها افسردگی کهنه سربازان جنگ عراق و افغانستان و دیگری مشکلات مالی و قانونی است که زندگی این افراد را تحت تاثیر قرار داده است.
وی همچنین اعلام کرد که نسبت به کاهش میزان خودکشی‌ها در ارتش امریکا اصلا خوشبین نیست و در حقیقت ممکن است با تداوم افزایش این روند روبرو بود.
سینتیا اسمیت، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد: ارزشمندترین منبع ما در وزارت دفاع امریکا مردم کشورمان هستند. ما متعهد شده‌ایم تا از آنها حمایت کنیم و این تعهد شامل انجام هر کاری برای جلوگیری از اقدام به خودکشی در میان سربازان ارتش است.
جو دیویس، سخنگوی دفتر واشنگتن در امور کهنه سربازان جنگ‌های خارجی گفت: مشکل سربازان از جنگ بازگشته یکی یافتن شغل در شرکت‌ها و سازمان‌های غیرنظامی و دیگری برقراری ارتباط با خانواده و جامعه است. برای این افراد سخت است که پس از جنگ در میان جماعت غیرنظامی وارد شوند و همانند یک فرد عادی زندگی کنند.
بر اساس تحلیل آمار خودکشی‌های سال ۲۰۱۱ مشخص شد که میزان خودکشی در میان سربازان مطلقه نسبت به سربازان متاهل ۵۵ درصد بیشتر است.
همچنین این موضوع مشخص شد که ۶۰ درصد سربازان با استفاده از سلاح گرم دست به خودکشی زدند. به علاوه۶۵ درصد سربازانی که خودکشی کردند دچار مشکلات رفتاری بودند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.