پانه‌تا: بحران سوریه عمیق‌تر می‌شود

- ۰۴ سنبله ۱۳۹۱

وزیر دفاع امریکا در ابتدای سفر پنج روزه خود به خاورمیانه که ابتدا وارد تونس خواهد شد، اظهار عقیده کرد، حملات سنگین نیروهای نظامی سوریه به شهر حلب «پایان حکومت بشار اسد را رقم خواهد زد».
به گزارش خبرگزاری فرانسه، لیون پانه‌تا، وزیر دفاع امریکا بدون اشاره به این موضوع که دولت باراک اوباما، رییس جمهوری امریکا قصد مداخله نظامی در اوضاع سوریه را دارد، ابراز عقیده کرد:

این امر کاملا مشخص است که بحران سوریه در حال عمیق شدن است و بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور در راستای تسریع سقوط خود عمل می‌کند. وزیر دفاع امریکا در جمع خبرنگارانی که از واشنگتن وی را در این سفر همراهی می‌کنند، مدعی شد: در صورتی که آنها به حملات علیه مردم خودشان ادامه دهند فکر می‌کنم که نهایتا با پایان کار اسد مواجه می‌شویم.
وی افزود که در جریان سفرش به تونس، مصر، سرزمین‌های اشغالی و اردن از این فرصت استفاده می‌کند تا برای کناره‌گیری اسد از قدرت و اجازه یک گذار صلح آمیز برای تشکیل یک دولت دموکراتیک در سوریه اجماع نظر بین‌المللی را تقویت کند.
وزیر دفاع امریکا همچنین با بیان این که بحران سوریه روز به روز عمیق‌تر می‌شود، اعلام کرد که به رایزنی‌ها در مورد اقدامات برای تضمین این مساله که زرادخانه‌های سلاح شیمیایی در سوریه به دست افراد ناباب نمی‌افتد، ادامه می‌دهد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.