درخواست پناهنده‌گی دیپلمات افغانستان در آلمان

گزارشگر:دو شنبه 21 عقرب 1397 - ۲۰ عقرب ۱۳۹۷

یک دیپلمات بلند پایۀ افغانستان در آلمان از دولت این کشور درخواست پناهنده‌گی کرد.
این فرد که هویتش فاش نشده، تا آخر ماه اکتبر سال جاری میلادی در یکی از نماینده‌گی‌های سفارت افغانستان در جمهوری فدرال آلمان کار می‌کرده، اما پس از پایان مأموریتش به افغانستان باز نگشته است. به نوشته رسانه‌های آلمان، این دیپلمات افغانستان با مراجعه به یک مرکز پلیس این کشور، گفته است که به دلیل شرایط امنیتی نامناسب در افغانستان حاضر نیست به کشورش بازگردد.
گفته می‌شود که مشخصات و هویت این فرد در مرکز اداره فدرال آلمان در امور مهاجرت و پناهنده‌گی ثبت شده و او اکنون منتظر زمان مصاحبه با مقام‌های ادارۀ مهاجرت درباره دلایل پناهنده‌گی است.
این رویداد در حالی در رسانه‌های آلمان بازتاب یافته که بازگرداندن پناهجویان پذیرفته نشده افغانستان از آلمان به کشور بحث‌های زیادی را در این کشور بزرگ اروپایی به راه انداخته است.
بازگرداندن پناهجویان افغانستان از آلمان
وزیر کشور آلمان که منتقد سیاست درهای باز برای مهاجران است، بر این باور است که پناهجویان افغانستان باید به کشورشان بازگردند زیرا در افغانستان خطری آنان را تهدید نمی‌کند. هورست زهوفر از مخالفان سرسخت سیاست مهاجرتی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان است و در ماه‌های اخیر با شدت بیشتری پناهجویان افغان را که با تقاضای پناهنده‌گی‌شان در آلمان مخالفت شده، به کشورشان بازمی‌گرداند.
اکنون موضوع پناهجویی یک دیپلمات بلندپایه افغانستان در آلمان ممکن است جنجالی در روابط میان برلین و کابل به وجود آورد. اگر این دیپلمات بتواند مسوولان ادارۀ فدرال آلمان در امور مهاجرت و پناهنده‌گی را متقاعد کند که وضعیت امنیتی در افغانستان مناسب نیست، وزیر کشور آلمان دیگر نخواهد توانست به راحتی پناهجویان دیگر افغانستان را به بهانۀ این که اوضاع امنیتی افغانستان خوب است، به کشورشان بازگرداند.
دولت آلمان پس از حمله انفجاری به سفارت این کشور در کابل در بهار سال گذشته میلادی به دلیل وجود شرایط خطرناک امنیتی، بازگرداندن پناهجویان افغانستان را به کشورشان تا تابستان سال جاری میلادی تقریباً متوقف کرده بود. اما بازگرداندن پناهجویان رد شدۀ افغانستان از آلمان از ماه جولای سال جاری از سر گرفته شد.
بنا به گزارش وزارت کشور آلمان از ابندای سال جاری تا کنون ۲۲۸ پناهجوی افغانستان که با تقاضای پناهنده‌گی‌شان مخالفت شده از این کشور اخراج و به کشورشان بازگردانده شده‌اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.