مجلس: فاجعه خوابگاه دانشگاه کابل جداً بررسی شود

گزارشگر:یک شنبه 27 عقرب 1397 - ۲۶ عقرب ۱۳۹۷

mandegarمجلس نماینده‌گان درگیری دانشجویان در خوابگاه دانشگاه کابل را فاجعه بار خواند و تأکید کرد که این مسأله باید جداً بررسی شود.
عبدالروف ابراهیمی رییس مجلس نماینده‌گان در نشست دیروز گفت: «فاجعه‌‌یی که در دانشگاه کابل رُخ داد، قابل بازپرس است و این مسأله باید جداً بررسی شود.»
آقای ابراهیمی به کمیسیون معارف و تحصیلات عالی مجلس دستور داد تا وزیر تحصیلات عالی را در پیوند به موضوع استجواب کرده این موضوع را بررسی کند.
برخی نماینده‌گان دیگر مجلس نیز حادثه پنجشنبه گذشته خوابگاه دانشجویان دانشگاه کابل را نگران کننده خوانده و بر بررسی جدی آن تاکید ورزیدند.
به گفتۀ نماینده‌گان، وقتی در یک مرکزی علمی درگیری دو دانشجو به یک موضوع بزرگ قومی و یا زبانی تبدیل می‌شود، نگران کننده و جبران ناپذیر است.
این در حالی است که دانشجویان در خوابگاه دانشگاه کابل به روز پنجشنبۀ هفتۀ گذشته باهم درگیر شدند و براساس اطلاعات وزارت داخله در این رویداد یک دانشجو کشته شده و حدود ۱۸ تن دیگر زخمی شدند.
وزارت تحصیلات عالی گفته است که درگیری بر سر نوبت غذا، میان دو دانشجو آغاز شده و بعد دانشجویان دیگر مداخله کرده اند که قضیه بزرگ شده است.
وزارت تحصیلات اعلام کرده که برای کنترل اوضاع، دانشگاه و خوابگاه دانشگاه کابل را تا زمان آغاز امتحانات خزانی یعنی اول قوس، تعطیل کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.