آواره‌گان زمستان

گزارشگر:دوشنبه 27 عقرب 1397 - ۲۷ عقرب ۱۳۹۷

mandegarوزیر دولت در امور رسیده‌گی به حوادث افغانستان می‌گوید که شدت یافتن جنگ در برخی از ولایات افغانستان موجب شده تا ۱۰ هزار خانواده در هفته‌های اخیر از خانه‌های‌شان آواره شوند.
در هفته‌های اخیر حملات طالبان در ولایت‌های فراه، غور، غزنی، ارزگان و سرپل شدت یافته است. با شدت یافتن درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان در این مناطق، بسیاری از خانواده‌ها در هوای سرد از خانه‌های‌شان بیجا شده‌اند و برای نجات خود به مناطق دیگر پناه برده‌اند.
نجیب آقا فهیم وزیر دولت در امور رسیده‌گی به حوادث می‌گوید که تنها ۵ هزار خانواده از ولسوالی خاص ارزگان ولایت ارزگان و همچنان ولسوالی‌های جاغوری و مالستان ولایت غزنی بیجا شده‌اند.
این ولسوالی‌ها در هفته‌های اخیر مورد هجوم گسترده طالبان قرار گرفتند و جنگ میان نیروهای امنیتی در جاغوری و مالستان هنوز هم ادامه دارد.
نجیب فهیم افزود که ۳ هزار خانواده در ولایت غور، بیش از ۳۰۰ خانواده در ولایت فراه و ۵۰۰ خانواده نیز در ولایت سرپل آواره شده‌اند.
او گفته است که موسسات امدادرسان بین‌المللی، ۲۱ میلیون دالر پول نقد و برای ۱۰ هزار خانواده نیز مواد غذایی و هم‌چنین، اداره توسعه بین‌المللی آمریکا نیز ۳۶ میلیون دالر را برای کمک به این بیجاشده‌ها تعهد کرده‌اند.
وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث افغانستان گفت که برای ۱۲۷۰ خانواده که از ولسوالی‌های جاغوری، مالستان و ارزگان خاص بیجا شده‌اند، مواد غذایی فراهم شده است.
او از مردم خواست تا برای شناسایی افراد مستحق با این اداره همکاری کنند تا به بیجاشده‌گان در این هوای سرد کمک‌رسانی صورت گیرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.