پاکستان خواستار نفوذ طالبان در مناطق مرزی است

گزارشگر:شنبه 4 قوس 1397 - ۰۲ قوس ۱۳۹۷

یک مقام ارشد پیشین ایالات متحدۀ امریکا مدعی شد که پاکستان خواستار پایداری نفوذ طالبان در مناطق هم‌مرز با این کشور پس از صلح احتمالی در افغانستان است.
ویکارام سینگ که از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ میلادی که به عنوان معاون دستیار وزیر دفاع برای جنوب و آسیای جنوب شرقی کار کرده است، می‌گوید: راه حل سیاسی به طالبان این اجازه را می‌دهد پاکستان را از بازگشت این گروه به مرزهای حیاتی در جنوب و شرق افغانستان آگاه کند و mandegarدر عین حال، به اسلام‌آباد این اطمینان را بدهد که طالبان نفوذ خود را در این مرزها که جزو قلمرو تحت حمایت پاکستان نیز محسوب می‌شود، حفظ کند.
بربنیاد اظهارات آقای سینگ: ایران و پاکستان بیشترین ظرفیت را برای تخریب موقعیت صلح افغانستان دارند.
تلاش‌ها برای پایان دادن به جنگ ۱۷ ساله افغانستان در ماه‌های اخیر با دیدارهای زلمی خلیل‌زاد نمایندۀ ویژۀ امریکا و گروه طالبان در این زمینه دو برابر شده است.
مایکل لانگلی ریاست فرماندهی مرکزی ایالات متحده برای استراتژی، برنامه و سیاست‌ها می‌گوید: با وجود وضعیت چالش بر انگیز افغانستان، این کشور هنوز هم در مرکز توجه ها قرار دارد.
به گفتۀ او: می‌دانیم که پیروزی به مصاله سیاسی، وجود استراتژی مبتنی بر شرایط موجود و مذاکرات طالبان با دولت افغانستان نیاز دارد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.