وزیر تحصیلات عالی: برخی اعضای مجلس در حادثۀ خوابگاه دانشگاه دست دارند

گزارشگر:دو شنبه 5 قوس 1397 - ۰۴ قوس ۱۳۹۷

وزیر تحصیلات عالی می‌گوید که برخی از نماینده‌گان مجلس در حادثه خوابگاه دانشگاه کابل به طور غیر مستقیم دست دارند.
نجیب‌الله خواجه عمری، وزیر تحصیلات عالی که دیروز در پیوند به چگونگی وقوع حادثۀ درگیری دانشجویان در خوابگاه دانشگاه کابل در مجلس سنا صحبت می‌کرد، گفت که برخی از نماینده‌گان مجلس در این حادثه دست داشتند.
آقای خواجه عمری در این نشست گفت: «تعدادی از وکلا در حادثۀ خوا‌بگاه دانشگاه کابل دست دارند و اگر لازم شد نام می‌گیرم»، اما زمانی که سناتوران از او خواستند که نام این نماینده‌گان را بگیرد از گرفتند نام آنان خودداری کرد.
وزیر تحصیلات عالی می‌گوید: «لیست ۱۳ نفری محرکان دانشجویان خوابگاه و نام وکلای به این حادثه دامن می‌زدند، نزد ریاست امنیت ملی وجود دارد و خوب است که این ریاست اقدام به نشر این لیست کند.»
به گفتۀ او، اوضاع در خوابگاه دانشگاه کابل ۲۰ روز پیش از حادثه وخیم بود و برخی نماینده‌گان برای دامن زدن به این موضوع جلساتی را با دانشجویان در بیرون از دانشگاه برگزار کرده که در این مورد هم اسناد و شواهد کافی موجود است.
هفتۀ گذشته دو تن از دانشجویان خوابگاه دانشگاه کابل در صف غذا باهم درگیر شدند که این درگیری با دخالت سایر دانشجویان به جنجال بزرگ تبدیل شد و سبب شد تا وزارت تحصیلات عالی برای کنترل وضعیت خوابگاه را تعطیل کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.