نـــی: سران حکومت به آزادی بیان و ارزش‌های آن باور ندارند

گزارشگر:شنبه 24 قوس 1397 - ۲۳ قوس ۱۳۹۷

نهاد حمایت‌کنندۀ رسانه‌های آزاد افغانستان یا نی می‌گوید هیچ‌کسی به شمول رییس‌جمهور حق ندارد که تهدیدی برای آزادی بیان باشد و یا دستوری برای خاموشی این آزادی بدهد.
محمداشرف غنی، حکومت وحدت ملی، روز پنج‌‎شنبه ۲۲ قوس در پایان سخنرانی‌اش در مراسم گشایش راه لاجورد در هرات با اعتراض یکی از شهروندان کشور رو‌به‌رو شد.
mandegarلحظاتی پس از این رویداد، ویدیوهایی در رسانه‌های اجتماعی دست‌ به دست شد که گویا رییس جمهور با این فرد درگیری لفظی داشته است.
این ویدیو‌ها که به صورت مکرر در رسانه‌های اجتماعی نشر و بازنشر می‌شود، نشان می‌دهد که پس از سخنرانی غنی یکی از اشتراک‌کننده‌گان مراسم صدای اعتراض بلند می‌کند و آشفته‌گی بر نشست حاکم می‌شود.
هم‌چنان ویدیوهای دیگری مرتبط به این قضیه که در رسانه‌های اجتماعی نشر شده نشان می‌دهد که گویا شماری از اعضای گارد محافظتی رییس حکومت، فرد معترض را پس از لت‌وکوب به داخل یک موتر نظامی انتقال می‌دهند.
شاه‌حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ارگ، وقوع درگیری لفظی رییس حکومت با این فرد معترض و همین‌طور برخورد محافظان غنی با وی را رد می‌کند.
مجیب‌ خلوت‌گر، رییس اجرایی نی یا نهاد حمایت‌کنندۀ رسانه‌های آزاد افغانستان، می‌گوید که سرکوب یک شهروند معترض در هرات از سوی محافظان رییس حکومت، خلاف قانون اساسی و ضد آزادی بیان است.
آقای خلوت‌گر می‌گوید که هیچ‌کسی به‌شمول رییس جمهور حق ندارد آزادی بیان را تهدید و یا نابود کند.
آقای خلوت‌گر سران حکومت وحدت ملی را به این متهم می‌کند که سران این حکومت به آزادی بیان و ارزش‌های آن باور ندارند، اما همیشه به افتخارات آزادی بیان می‌بالند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.