در دومین روز نشستِ ابوظبی: طالبان خواستار معرفی سرپرست حکومت از طرف خود شدند

گزارشگر:برگردان: صدیق - ماندگار/ چهار شنبه 28 قوس 1397 - ۲۷ قوس ۱۳۹۷

خبرگزاری رویترز از قول یک عضو ارشد گروه طالبان نوشته است که در دومین روز گفت‌وگوهای صلح میان نمایندۀ امریکا و طالبان در ابوظبی، روی آیندۀ نیروهای خارجی در افغانستان و آتش‌بس‌ شش ماهه بحث شد.
نشست سه روزۀ ابوظبی، سومین دور مذاکرۀ زلمی خلیل‌زاد نمایندۀ ویژۀ امریکا با گروه طالبان است که از راه‌های دیپلوماتیک برای پایان جنگ ۱۷ ساله افغانستان صورت گرفت.
mandegarمنبعی گفته است که نمایندۀ امریکا در این نشست روی به میان آمدن آتش‌بس شش ماهه و گفت‌وگوهای مستقیم میان طالبان و دولت افغانستان تأکید داشته و هم‌چنان روی معرفی فردِ مورد نظر گروه طالبان به حکومت آینده بحث شده است.
منبع گفته است که طالبان برای بیرون راندن نیروهای خارجی از افغانستان می‌جنگند تا قانون اسلامی را پیاده کنند.
یک عضو ارشد گروه طالبان به رویترز گفته است که اگر کشورهای سعودی، امارات و پاکستان ضمانت کنند و ایالات متحده فرد مورد نظر آنان را سرپرست حکومت افغانستان بگمارد، در آن صورت آنان در مورد آتش فکر می‌کنند. سفارت امریکا در کابل در این مورد چیزی نگفته است.
در کمتر از یک‌سال، امریکا بیش از هزار سرباز به افغانستان فرستاد و حملات هوایپماهای بی‌سرنشین را به موضع طالبان نیز افزایش داده است. این کار به هدف فشار وارد کردن به طالبان بود تا به میز مذاکره حاضر شوند.
نمایندۀ ویژۀ امریکا گفته است که صلح باید به توافق دولت افغانستان و گروه طالبان صورت گیرد؛ اما گروه طالبان از گفت‌وگوی مستقیم با دولت افغانستان سرباز زده‌اند. آنان ادعا دارند که این حکومت به حمایت بیرونی‌ها ایجاد شده است.
ایالات متحدۀ امریکا گفته است که تلاش‌های آنان برای زمینه‌سازی آغاز گفت‌وگوهای صلح میان حکومت افغانستان و طالبان است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.