شهزاده شاهد با حمایت از نامزدی احمدولی مسعود در انتخابات ریاست جمهوری: در محور خانوادۀ قهرمان ملی مردم بسیج می‌شوند

گزارشگر:شنبه 1 جدی 1397 - ۳۰ قوس ۱۳۹۷

«حزب جمعیت اسلامی، فرماندهان جهادی، علما و رهبران سیاسی باید از نامزدِ پیشنهادی تیم وفاق ملی حمایتِ قاطعانه کنند» رخی از اشتراک کننده‌گانِ همایش بزرگِ «انتخابات و صلح» از خانوادۀ قهرمان ملی افغانستان خواستند تا وارد کارزار انتخابات ریاست جمهوری شوند.
همایش بزرگ انتخابات و صلح روز پنجشنۀ هفتۀ گذشته با حضور ده‌ها تن از شخصیت‌های سیاسی، علمی، فرهنگی، مجاهدان و مقاومت‌گران و جوانان و دانشجویان در کابل برگزار شد.
mandegarدر این میان، شهزاده شاهد، عضو شورای عالی صلح گفت که خانوادۀ شهید احمدشاه مسعود قربانی‌های زیادی برای افغانستان داده اند و به همین دلیل، مردم به این خانواده اعتماد دارند و در محور آن گسترده‌تر بسیج می‌شوند.
آقای شاهد این سخنان را پس از سخنرانی احمدولی مسعود در محفل انتخابات و صلح که در آن آقای مسعود از نامزدی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده خبر داده بود، بیان کرد.
این عضو شورای عالی صلح و شخصیت دینی کشور ضمن حمایت از نامزدی احمدولی مسعود در انتخابات ریاست جمهوری گفت که مردم به خانوادۀ قهرمان ملی کشور اعتماد دارند و به این باور هستند که شهید احمدشاه مسعود به خاطر دفاع از افغانستان جان خود را از دست داد.
او گفت: «من به عنوان یک عالم دین، یک مسلمان و یک مبارز، می‌خواهم بگویم که مردم افغانستان به خانوادۀ قهرمان ملی اعتماد دارند و علما هم به این خانواده اعتماد دارند و بدون شک مردم در محوریت این خانواده جمع خواهند شد».
آقای شاهد خطاب به مردم افغانستان اظهار داشت: به مردم افغانستان پیشنهاد می‌کنم که این بار از خانوادۀ قهرمان ملی حمایت کنند و در انتخابات پیش‌رو در کنار احمدولی مسعود به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری حضور داشته باشند.
به گفتۀ این عالم دین: مردم فکر می‌کنند که تعدد تنظیم‌ها، تعصبات قومی، مداخلۀ خارجی‌ها و زیاده‌خواهی، افغانستان را تباه کرده است، پس بیاید این‌بار به این دیدگاه‌های منفی نقطۀ پایان بگذاریم و به احمدولی مسعود به عنوان برادر قهرمان ملی اعتماد کنیم.
این عضو شورای عالی صلح پشنهاد می‌کند که حزب جمعیت اسلامی، فرماندهان جهادی، علما و رهبران سیاسی باید از نامزدِ پیشنهادی تیم وفاق ملی حمایتِ قاطعانه کنند. او خطاب به رهبری تیم وفاق ملی افزود: «تمامی علمای افغانستان از هرات تا کنر و از بدخشان تا غور و ننگرهار همه با شما هستیم، اما مشروط بر این‌که علما با هم توافق کنند و مردم را دعوت کنند تا از یک فرد شایستۀ که متعلق به خانوادۀ آمرصاحب]شهید احمدشاه مسعود[ است، حمایت کنند».
او بیان داشت که با وجود تمام نگرانی‌ها، اما جز انتخابات، راه دیگری وجود ندارد و باید به طرف انتخابات برویم. آقای شاهد می‌گوید: در افغانستان خانواده‌ها و اشخاصی وجود دارند که قربانی‌های زیادی برای افغانستان دادند و افتخاراتی زیادی برای افغانستان کسب کردند و مردم به آنان اعتماد دارند.
آقای شاهد با قدردانی از کسانی که می‌خواهند برای افغانستان و مردم این کشور وارد انتخابات شوند، بیان داشت که هدف اصلی از برگزاری انتخابات در تمام دنیا، مردم‌سالاری است و از نگاه اسلامی، هیچ مانعی برای برگزاری انتخابات وجود ندارد. او اظهار داشت که در اکثر کشورهای دنیا به جای جنگ و خون‌ریزی، از طریق انتخابات و به خواست مردم حکومت‌ها ساخته می‌شوند.
به گفتۀ این عضور شورای عالی صلح: در افغانستان قبل از انتخابات امیدوارهای زیادی وجود داشت، اما در چند دور انتخابات گذشته ما شاهد بودیم که به اصل انتخابات صدمه رسید و اکنون مردم نسبت به برگزاری انتخابات سالم نگران و ناامید هستند.
شهزاده شاهد در بخشی از سخنانش بیان داشت که صلح «حکم الهی، سنت محمدی و خواست انسانی» همۀ مردم افغانستان است و برای پایان جنگ، میان تمام مردم افغانستان اتفاق نظر وجود دارد. آقای شاهد همچنان گفت که علما هم مانند سایر مردم افغانستان از انتحار و جنگ متضرر می‌شوند، بنابراین، برای حل این معضل، به «وحدت ملی، ایثار و گذشت» نیاز داریم.
به گفتۀ او: امیدهایی برای آوردن صلح دیده می‌شود که امیدوار هستیم به زودی شاهد صلح در کشور باشیم و مردم به زودی گواه صلح و ثبات باشند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.