وزیر خارجۀ افغانستان: روابط با پاکستان در حال بهتر شدن است

گزارشگر:سه شنبه 4 جدی 1397 - ۰۳ جدی ۱۳۹۷

mandegarماندگار: وزیر امور خارجۀ پاکستان دیروز دوشنبه، ۳ جدی به کابل آمد و با صلاح‌الدین ربانی، وزیر امور خارجۀ افغانستان و محمداشرف غنی، رییس حکومت وحدت ملی دیدار کرد.
وزارت امور خارجه و ارگ ریاست‌جمهوری در اعلامیه‌های جداگانه گفته اند که در این دیدارها روی «روابط و مسایل دوجانبه»، «پروسۀ صلح به رهبری و مالکیت افغانستان» و «اقدامات بعدی مذاکرات بین‌الافغانی» بحث شده است.
در اعلامیۀ وزارت امور خارجه به نقل از محمود قریشی آمده است که این مقام پاکستانی به «عدم مداخله در امور افغانستان» تأکید کرده و گفته است که «تلاش برای صلح در افغانستان مسوولیت تمام منطقه» است.
در اعلامیۀ وزارت امور خارجه آمده است که آقای قریشی افغانستان «با ثبات و امن» را به نفع پاکستان خواند و بر تلاش‌های پاکستان برای آوردن صلح در افغانستان تأکید کرده است.
در اعلامیۀ وزارت خارجه گفته شده که صلاح‌الدین ربانی به وزیر خارجۀ پاکستان گفته است: «روابط میان افغانستان و پاکستان در حال بهتر شدن است و دو بار سفر وزیر خارجۀ پاکستان در عرض ده روز نشانۀ بِه سازی روابط میان دو کشور است».
آقای ربانی در این دیدار همچنان بر گفت‌وگوهای مستقیم میان افغانستان و طالبان نیز تأکید کرده است.
این درحالی است که ۱۰ روز پیش نیز وزیر خارجۀ پاکستان برای اشتراک در نشست سه‌جانبۀ افغانستان، پاکستان و چین به کابل آمده بود. در این نشست، وزیران خارجۀ پاکستان، چین و افغانستان و نیز هیأت‌های این کشورها شرکت کرده بودند. در آن نشست یک‌روزه، سه طرف توافق کردند که مشترکاً در برابر تروریسم به گونۀ جدی مبارزه کنند.
در اعلامیۀ مشترک وزیران خارجۀ سه کشور آمده بود که «طرف‌ها روی مبارزۀ مشترک با هراس‌افگنی، پشتیبانی از روند صلح در افغانستان، ادامۀ همکاری‌های اقتصادی و اجازه ندادن به فعالیت هراس‌افگنان در افغانستان، چین و پاکستان توافق کرده اند».

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.