پنتاگون: خروج نظامیان صلحِ افغانستان را به خطر می‌اندازد

گزارشگر:سه شنبه 4 جدی 1397 - ۰۳ جدی ۱۳۹۷

مقامات وزارت دفاع امریکا در گزارش سالانه به کنگرۀ این کشور اعلام کردند، کاهش نیروهای نظامی از افغانستان فرایند صلح را به‌ خطر خواهد انداخت.
ارزیابی سالانۀ پنتاگون از جنگ افغانستان نشان می‌دهد که طی یک‌سال گذشته فشار بر طالبان افزایش یافته و چنانچه نیروهای امریکایی خارج شوند روند صلح با طالبان به خطر خواهد افتاد.
پنتاگون اعلام کرده است که استراتژی جدید ترامپ فشار فزاینده‌یی بر طالبان طی سال گذشته وارد کرده است.
در این گزارش آمده است،‌ اعزام ۳ هزار نیروی جدید به افغانستان باعث ثبات در این کشور و کاهش پیش‌روی طالبان شده و موفقیت این روند و ادامه فشار به طالبان نیازمند حضور ۱۴ هزار سرباز کنونی در افغانستان است.
به نوشتۀ روزنامۀ واشنگتن تایمز، اقناع طالبان برای عدم پیروزی این گروه در میدان نبرد و حضور نیروهای خارجی براساس شرایط افغانستان از جمله مزیت‌های راهبرد جدید امریکا بوده که احتمال موفقیت پایان جنگ ۱۷ ساله امریکا در افغانستان را افزایش داده و خروج این نیروها این موفقیت را به خطر خواهد انداخت.
برخی رسانه‌های غربی گزارش دادند که ترامپ دستور خروج ۵ هزار نیروی نظامی در افغانستان را صادر کرده و بسیاری نگران اند که این موضوع باعث شکست موفقیت صلح با طالبان شود.
به تازه‌گی اما فرمانده ناتو در افغانستان اعلام کرد که چنین دستوری را تاکنون دریافت نکرده و خبر خروج نظامیان امریکایی را در روزنامه‌ها خوانده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.