کاهش تلفات نیروهای امریکایی در افغانستان

- ۰۱ دلو ۱۳۹۱

مقامات پنتاگون اعلام کردند، هم‌زمان با این‌که سربازان افغان بیشتر مسوولیت‌های امنیتی در افغانستان را برعهده گرفتند، تعداد کشته‌ها و زخمی‌های سربازان امریکایی در افغانستان در سال ۲۰۱۲ به نصف کاهش یافت.
به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس اینترنشنال، از آنجایی‌که سربازان امریکایی در سال ۲۰۱۲ تعداد بیشتری از بمب‌های کنار جاده‌یی را پیدا و خنثی کرده‌اند، تعداد تلفات آن‌ها نیز کاهش یافت.
دستگاه‌های انفجاری ابداعی موسوم به بمب‌های کنار جاده‌یی در سال ۲۰۱۲ جان ۱۰۴ تن از سربازان امریکایی را در افغانستان گرفت. این تعداد در مقایسه با ۱۹۶ تن کشته در سال ۲۰۱۱، ۴۸ درصد کاهش داشته است.
تعداد نیروهای زخمی شده از سربازان امریکایی توسط بمب‌های کنار جاده‌یی در افغانستان نیز از ۳۵۴۲ تن در سال ۲۰۱۱ به ۱۷۴۴ تن در سال ۲۰۱۲ رسید که ۵۰ درصد کاهش داشته است.
هم‌زمان با اینکه سربازان افغان مسوولیت امنیتی بیشتری را در افغانستان برعهده گرفتند، گزارش‌های پنتاگون نشان داد که حملات با استفاده از بمب‌های کنار جاده‌یی علیه نیروهای امریکایی در سال ۲۰۱۲، هشت درصد کاهش پیدا کرده که نسبت به سال ۲۰۱۱ با کاهش قابل ملاحظه‌یی رو به رو بوده است.
براساس گزارش پنتاگون، طبق این آمار حملات با استفاده از بمب‌های کنار جاده‌یی علیه سربازان افغان در سال ۲۰۱۲، ۱۲۴ درصد افزایش یافته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.