یوناما: کمیسیون‌های انتخاباتی اقدامات اصلاحی را روی دست بگیرند

- ۱۰ جدی ۱۳۹۷

یوناما، از کمیسیون های انتخاباتی افغانستان خواسته است تا اقدامات اصلاحی و ضروری را روی ‌دست گرفته و بر تکمیل بستهۀ کامل اصلاحات واقع‌بینانه و مبتنی بر اولویت‌ها در ماه‌های آینده، توجه کنند.

یوناما یا دفتر نماینده‌گی سازمان ملل متحد در افغانستان، دیروز با نشر اعلامیه‌یی گفته است که با توجه به وجود بی‌نظمی‌های عمده و قابل اجتناب در

mandegar-387

جریان آماده‌گی و برگزاری انتخابات پارلمانی، کمیسیون‌های انتخاباتی باید اقدامات اصلاحی و ضروری را روی دست گیرند.

در اعلامیۀ یوناما آمده است: “این اصلاحات باید شامل تصحیح فهرست رأی‌دهنده‌گان، تقسیم واضح مسوولیت‌ها میان کمیسیون مستقل انتخابات و دارالانشای کمیسیون انتخابات، حصول اطمینان از وجود دارالانشا با کارمندان کافی و آموزش دیده و ایجاد تغییرات مورد نیاز در تشکیلات شان پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گردد”.

یوناما همچنان از اعلام تقویم تازه‌ انتخابات ریاست‌جمهوری استقبال کرده و گفته است که سازمان ملل از کمیسیون‌های انتخاباتی برای برگزاری انتخابات با اعتبار، شفاف و قابل قبول حمایت کرده و به همکاری‌های خود ادامه می‌دهد.

عبدالبدیع صیاد،‌ ربیس کمیسیون انتخابات گفته که این کمیسیون توان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری را در ۳۱ ماه حمل سال آینده ندارد.

او افزود که انتخابات ریاست‌جمهوری، شوراهای ولایتی، شوراهای ولسوالی و انتخابات پارلمانی ولایت غزنی هم‌زمان با هم در ۲۹ سرطان سال آینده برگزار خواهند شد.

قرار بود انتخابات ریاست‌جمهوری به تاریخ ۳۱ ماه حمل سال آینده برگزار گردد، اما کمیسیون انتخابات گفته است که برای آوردن اصلاحات و بهترسازی روند انتخابات، انتخابات ریاس‌ جمهوری به تعویق افتاده است.

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.