ورود آزاد اتباع افغانستان به پاکستان ممنوع شد

گزارشگر:شنبه 15 جدی 1397 - ۱۴ جدی ۱۳۹۷

رییس ادارۀ مهاجرت پاکستان علت این تصمیم را کنترل اوضاع امنیتی و لزوم نظارت بیشتر بر اوضاع و حساسیت های موجود عنوان کرده است.
عصمت‌الله جنیجو با بیان اینکه تردد تروریست‌ها در پوشش اتباع افغانستانی زیاد بود، گفت: اتباع ۲۴ کشور جهان می‌توانند از پاکستان ویزای فرودگاهی دریافت کنند و دولت این کشور در تلاش است تا روابط خود را با دیگر کشورهای جهان نیز افزایش دهد.
mandegarرییس ادارۀ مهاجرت پاکستان در خصوص سفر اتباع افغانستانی به این کشور گفت: آنان باید سفر خود را به شهرهای مختلف پاکستان پس از ورود به این شهرها گزارش داده و نزدیکترین ادارۀ پولیس را در جریان جزییات سفر خود قرار دهند.
بر اساس آمارها، در حال حاضر ۱.۴ میلیون شهروند افغانستان دارای مدرک و صدها هزار تن دیگر که فاقد مدرک می باشند، در پاکستان زنده‌گی می‌کنند.
پس از اوج‌گیری دامنۀ جنگ‌های داخلی افغانستان در سال های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ میلیون‌ها تن از این کشور بیرون شدند که بسیاری آنان در پاکستان اقامت کردند و از آن زمان تا حال در بخش‌های مختلف این کشور همسایه زنده‌گی می‌کنند.
افزون بر دامنۀ وسیع اعتراضات جهانی، بخش بزرگی از مهاجران افغانستان در سال ۲۰۱۶ از پاکستان به افغانستان بازگشتند، اما سال ۲۰۱۷، رقم مهاجران بازگشت کننده به دلیل اوج‌گیری درگیری‌ها در افغانستان رو به کاهش نهاد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.