معاون والی غزنی: مردم برای تأمین حقوق‌شان به طالبان روی می‌آورند!

- ۰۲ دلو ۱۳۹۱

مقامات ولایت غزنی می‌گویند که به علت بسته بودن محاکم دولتی در بسیاری از ولسوالی‌های غزنی، مردم به محاکم طالبان روی می‌آورند.
محمد علی احمدی معاون والی ولایت غزنی که در سمینار ارتقای ظرفیت قضات و دادستان‌های ولایت غزنی سخن می‌زد، گفت که در ولسوال‌های واغظ، قرباغ، اندر و شماری دیگر از ولسوال‌های ناامن ولایت غزنی محاکم وجود ندارد و مردم مجبور اند برای تأمین حقوق شان به طالبان مراجعه نمایند.
او با انتقاد از شماری از دادستان‌های ولایت غزنی گفت که دادستان‌ها از کار کردن در ولسوال‌های ناامن شانه خالی می‌کنند، که خود نوعی کم کاری در تأمین عدالت است.
در همین حال، عبدالرشید عابد رییس دادستانی استیناف ولایت غزنی فعال نبودن محاکم را در شماری از ولسوالی های ولایت غزنی تأیید نموده و گفت که دادستانی ولسوال دهیک غزنی هفته قبل فعال شده است و دادستانی ولسوالی‌های قرباغ، اندر و مقر غزنی در آیندۀ نزدیک فعال می‌شوند.
او از مراجعه باشنده‌گان غزنی به محاکم طالبان اظهار نگرانی کرده و گفت که در صورتی که ادارات قضایی در ولسوالی‌ها فعال نباشد مردم ناگزیرند تا برای تامین حقوق شان نزد طالبان بروند.
پیش از این نیز گزارشاتی مبنی بر اینکه برخی از باشنده‌گان ولایت غزنی حتی در مرکز به محاکم طالبان مراجعه می‌کنند وجود داشت ولی این نخستین‌بار است که مقامات بلند پایۀ محلی در غزنی از مسدودبودن محاکم دولتی در شماری از ولسوالی‌های این ولایت سخن می‌زنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.