بریتانیا: در ۶ ماه ۱۱۰۰ سرباز افغان کشته شده‌اند

- ۰۶ دلو ۱۳۹۱

فیلیپ هاموند وزیر دفاع بریتانیا و جنرال ریچارد بارونز قرار بود به پرسش‌های نماینده‌گان پارلمان بریتانیا در مورد پیشرفت‌های امنیتی در افغانستان جواب دهند.
در ۶ ماه گذشته ۱۱۰۰ نفر از نیروهای امنیتی افغان توسط طالبان کشته شده اند. این درحالی است که بخش بیشتر عملیات نظامی ناتو به نیروهای امنیتی افغان واگذار شده است.
این آمار را فرماندهان آیساف به وزارت دفاع بریتانیا فرستاده است.
فیلیپ هاموند وزیر دفاع بریتانیا و جنرال ریچارد بارونز قرار بود به پرسش‌های نماینده‌گان پارلمان بریتانیا در مورد پیشرفت‌های امنیتی در افغانستان جواب دهند.
آقای هاموند به روزنامه بریتانیایی گاردین گفته است که آمار کشته‌ها و سربازهای فراری در نیروهای امنیتی افغانستان در سال گذشته بالا بوده است.
وزیر دفاع بریتانیا افزوده است: «به دلیل اینکه افغان‌ها بیشتر مسوولیت‌های امنیتی را حالا خود به دوش گرفته‌اند، تعداد کشته‌های شان هم به شکل قابل ملاحظه‌یی بالا رفته است.»
جنرال ریچارد بارونز، یک مقام وزارت دفاع بریتانیا یکی از عوامل اصلی بالا رفتن آمار کشته‌ها را بمب‌های هوشمند کنار جاده‌یی دانسته است.
در ماه جولای سال گذشته دولت افغانستان هم پزیرفت که نزدیک به ۸۰ درصد تلفات نیروهای امنیتی ناشی از انفجار بمب‌های هوشمند جاسازی شده در کنار جاده هاست.
جنرال بارونز، یک عامل دیگر بالابودن آمار کشته‌های نیروهای امنیتی افغان را ‘نبود کمک‌های تدارکاتی و بهداشتی همانند نیروهای ناتو دانسته است’.
آقای بارونز، در مورد آمار بالای سربازان فراری گفته است در ماه اکتبر سال گذشته میلادی فرارها به ۳.۱ درصد افزایش داشته است.
به باور آقای برونز، کلید حل مشکل گریز سرباز در ‘رهبری خوب، حقوق مناسب، غذای مناسب و پایان فساد’ است.
وزیر دفاع بریتانیا گفته است که دو حمله شورشیان در روزهای اخیر به کابل نشان می‌دهد که آن‌ها در موقف خوبی قرار ندارند.
آقای هاموند اظهار امیدواری کرده که بعد از خروج نیروهای خارجی از افغانستان، نیروهای امنیتی آن کشور ‘توانایی نگهداری موثر از نقاط مهم این کشور را خواهند داشت’.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.