روزانه سه‌صد کودک در نخستین سال تولدشان کشته می‌شوند

- ۳۰ دلو ۱۳۹۷

دیلی‌میل، برمبنای تحقیق سازمان بین‌المللی حمایت از کودکان، گزارش داده که روزانه سه‌صد کودک در جهان و عمدتاً در کشورهای درگیر جنگ مثل افغانستان، سوریه، عراق و یمن پیش از این که نخستین سالروز تولدشان را تجلیل کنند، در نتیجۀ درگیری‌های مسلحانه و خشونت‌ها جان‌های خود را از دست می‌دهند. دیلی‌میل می‌گوید که تحقیق سازمان خیریه حفاظت از کودکان، از رقم وحشت‌ناک قتل نوزدانی که در مناطق جنگی زندهگی می‌کنند، پس از سال ۱۹۹۰ به این‌سو حکایت دارد.
mandegarدیلی‌میل در گزارش خود به نقل از نتیجۀ تحقیق سازمان بین‌المللی حفاظت از کودکان، گفته است که در جریان پنج‌سال اخیر حدود نیم میلیون نوزاد در ساحات جنگی کشورهایی مثل افغانستان، عراق، سوریه و یمن جان باخته‌اند. این روزنامۀ بریتانیایی تأکید کرده که بخشی از این کودکان به‌دلیل فقر و آسیب‌های ناشی از جنگ و خشونت در شفاخانه‌ها جان باخته‌اند.
دیلی‌میل می‌گوید که هم‌اکنون نیز ۴۲۰ میلیون کودک، یعنی از هر پنج کودک، یک کودک در ساحات جنگی زندهگی می‌کنند. این روزنامه تأکید کرده که رقم درشت حضور کودکان در ساحات جنگی، از سال ۱۹۹۰ به این طرف بی‌سابقه است. دیلی‌میل می‌افزاید که بخش عمدۀ این کودکان در منازعات مسلحانه به صورت مستقیم کشته نمی‌شوند، اما اثرات ناشی از جنگ و درگیری از قبیل بیماری، گرسنگی و دیگر آسیب‌های شدید باعث جان باختن نوزادان می‌شود. در این گزارش آمده است که بین‌ سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷، حدود ۵۵۰ هزار کودک زیر یک‌سال در مناطق تحت منازعه جان داده‌اند. براساس این گزارش، هرگاه کودکان زیر پنج سال به این آمار افزوده شود، رقم جان باختن کودکان در پنج سال اخیر به ۸۷۰ هزار کودک می‌رسد.
کوین واتکینز رییس سازمان حفاظت از کودکان، از بریتانیا خواسته تا از نفوذ خود برای حفاظت از کودکان در مناطق جنگی استفاده کند. او تأکید کرده که کودکان در مناطق جنگی از درگیری‌های مسلحانه وحشت‌ دارند.
سازمان بین‌المللی حفاظت از کودکان، روز جمعه با انتشار گزارشی، از افغانستان به عنوان یکی از ده «بدترین کشور» برای کودکان در سطح جهان نام برده بود. این سازمان کشورهای افغانستان، یمن، سودان جنوبی، جمهوری افریقای مرکزی، جمهوری دموکراتیک کنگو، سوریه، عراق، مالزیا، نیجریه و سومالی را به عنوان «بدترین کشورها» برای کودکان معرفی کرده است. به گفتۀ سازمان حفاظت از کودکان، کودکان در این کشورها در جریان سال ۲۰۱۷، شدیداً تحت تأثیر جنگ، خشونت، فقر و عدم دسترسی به امکانات آموزشی و صحی قرار داشته‌اند. این سازمان بین‌المللی در گزارش خود می‌گوید که بیشتر کودکان در سطح جهان، در طول بیست سال اخیر در مناطق متأثر از جنگ و خشونت زندهگی می‌کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.