ناظران احزاب سیاسی: اسناد تقلب‌ در انتخابات پارلمانی به گونۀ هدف‌مند از بین برده شده‌اند

- ۳۰ دلو ۱۳۹۷

شماری از ناظران احزاب سیاسی و جامعۀ مدنی ادعا دارند که اسناد تقلب در روند انتخابات پارلمانی به گونۀ هدف‌مند از بین برده شده‌اند.
سید بشیر بشرمل رییس دبیرخانۀ حزب ملت متحد افغانستان دیروز در یک نشست خبری در کابل مدعی شد که اسناد تقلب در انتخابات گذشتۀ پارلمانی در کمیسیون‌های انتخاباتی نابود شده است.
mandegarآقای بشرمل گفت که همزمان با برکناری کمیشنران کمیسیون‌های انتخاباتی، اسناد تقلب در کمیسیون‌های نیز به شکل هدف‌مند از بین رفته و کمیشنران جدید نمی‌توانند آرای پاک را از ناپاک تفکیک کنند.
او افزود که حکومت با معرفی اعضای جدید کمیسیون‌های انتخاباتی باید به تصمیم‌های گذشته کمیسیون‌های انتخاباتی که براساس قانون نهایی می‌باشند رجوع کند.
در همین حال، عبدالغفار وفا رییس سازمان نخبگان افغانستان در این نشست با استقبال از برکناری کمیشنران کمیسیون‌های انتخاباتی، گرداننده‌گان مدیریت تقلب را در کمیسیون‌ها فعال دانسته خواهان برکناری آنان شد.
آقای وفا گفت که مسوولان بخش‌های عملیاتی کمیسیون‌های انتخاباتی مسوولیت بیشترین حجم تقلب را به عهده دارند به این دلیل حکومت افرادی که بخش‌های عملیاتی کمیسیون‌ها را به مراکز تجاری تبدیل کردند برکنار و به دادستانی معرفی کند.
او مسوول پروسۀ بازشماری آرای کابل، مسوول مرکز معلومات کمیسیون انتخابات و رییس دبیرخانۀ کمیسیون شکایات انتخاباتی را افرادی دانست که یا دچار کمبود ظرفیت بوده اند و یا به آرای مردم خیانت کرده‌اند و باید به دادستانی معرفی شوند.
حکومت هفتۀ پیش در پی اعتراضات گسترده در برابر کمیشنران کمیسیون‌های انتخاباتی اعضای این کمیسیون‌ها را از وظایف شان برکنار کرده و با دادستانی کل معرفی کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.