سخنگوی والی غزنی: توافق در بارۀ چگونگی انتخابات غزنی نهایی نیست

- ۰۵ حوت ۱۳۹۷

mandegarعارف نوری سخنگوی والی غزنی می‌گوید گزارشی که از سوی کمیسیون انتخابات داده شده است، اعتراضات و مشکلاتی که در بارۀ چگونگی برگزاری انتخابات در غزنی پیش امده بود، توافقاتی بین دو طرف صورت گرفته اما نهایی نشده است.
سخنگوی والی غزنی می‌گوید که انتخابات پارلمانی در غزنی طوری برگزار شود که قابل رضایت همه‌یی مردم این ولایت باشد.
او افزود تا هنوز حوزوی شدن و اینکه در چند حوزه انتخابات برگزار می‌شود فیصله نهایی اعلام نشده است، اما براساس توافق که بین بزرگان و فعالان سیاسی «هم مخالفین و هم موافقین» صورت گرفته، برگزاری انتخابات حوزوی خواهد بود که همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار می‌گردد.
آقای نوری می‌گوید که تعداد کثیری از مردم غزنی خواستار حوزوی شدن انتخابات در غزنی می‌باشد چرا که ۱۴ ولسوالی این ولایت به دلیل مشکلات مختلف به انتخابات شرکت نمی‌توانند و یا اینکه حکومت قادر به این نبوده است که زمینه انتخابات را برای شان مساعد سازد تا آنها نماینده‌های شان را در پارلمان داشته باشند.
او در ادامه افزود، نشست‌هایی که نماینده‌گان حکومت با مردم ولایت غزنی داشته تلاش کرده اند که یک راه حلی را جستجو کنند که قابل قبول و قناعت همه مردم باشد و این در حالیست که اکثر مردم غزنی به حوزوی شدن انتخابات موافق هستند.
این در حالی است که پیش از این قرار بود تقسیم‌بندی حوزۀ انتخاباتی برای رسیده‌گی به نگرانی‌های معترضان و جلوگیری از تکرار سناریوی ۲۰۱۰ از سوی کمیسیون انتخابات، غزنی را به سه حوزۀ انتخاباتی تقسیم نماید اما این مسأله با واکنش‌ها و عکس‌العمل‎های متفاوت و متنوع اشخاص، نهادها و رسانه‎های جمعی و مطبوعات روبه‌رو شد.
در همین حال، ذبیح‌الله سادات معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات به خبرگزاری آوا، می‎گوید مشکلاتی که در انتخابات غزنی بوجود آمده است را افرادی چون سرور دانش معاون دوم ریاست حکومت وحدت ملی، ارگان‌های محل و معاون اول ریاست اجرایی وظیفه داشتند که این مشکلات را رفع کنند طوری که یک شخص از سوی حکومت بحیث سرپرست کمیسیون ولایتی غزنی برای حل مشکلات مردم به غزنی رفته است.
او گفت، حل کردن مشکلات انتخاباتی به دوش حکومت است تا زمینه برای برگزاری انتخابات مساعد شود.
او می‌گوید که طبق آماری که تا حال به دسترس آنها رسیده است امکان این را دارد که انتخابات پارلمانی ولایت غزنی به سه حوزه برگزار گردد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.