دادستانی‌ کُل: مرحلۀ ابتدایی تحقیقات از اعضای پیشین کمیسیون‌های انتخاباتی تکمیل شده است

- ۱۲ حوت ۱۳۹۷

دادستانی‌ کُل پس از ممنوع‌الخروج کردن اعضای پیشین کمیسیون‌های انتخاباتی، حدود ۳‌ هفته پیش بررسی پرونده‌های اعضای این کمیسیون‌ها را روی دست گرفت.
جمشید رسولی، سخنگوی دادستانی‌کل به سلام‌وطندار گفته است، پرونده‌های اعضای پیشین کمیسیون‌های انتخاباتی به گونۀ جدی در حال بررسی است و از تمام اعضا به شمول رئیسان کمیسیون‌ها بازجویی شده است.
mandegarهرچند او جزییات بیشتری در این مورد نمی‌دهد؛ اما می‌گوید، مرحلۀ ابتدایی بررسی‌های دادستانی‌کل پایان یافته است و پس از تکمیل بازجویی‌ها نتیجه با مردم و رسانه‌ها در میان گذاشته خواهد شد.
پس از بالاگرفتن جنجال و اتهام‌های فساد و تقلب در انتخابات ۲۸ و ۲۹ میزان، رئیس جمهور غنی طی فرمانی اعضا و رئیسان کمیسیون‌های انتخاباتی را برکنار کرد.
در فاصلۀ چند ساعت، دادستانی‌کل نیز آنان را ممنوع‌الخروج اعلام کرد و هیأتی برای بررسی اتهام‌ها توظیف شد؛ اما این بررسی‌ها آن گونه که توقع می‌رفت، از سرعت لازم برخوردار نبوده و نتایج تحقیقات تا هنوز با مردم در میان گذاشته نشده است.
سخنگوی دادستانی کُل پیش از این در گفت‌وگو با روزنامۀ ماندگار از مردم خواسته تا اسناد و مدارک فساد و سوءاستفاده‌های کمیشینران پیشین کمیسیون‌های انتخاباتی را با آنان شریک سازند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.