نـــی: حکومت برنامۀ عملی برای «پلان اطلاع‌رسانی» ارایه کند

- ۱۳ حوت ۱۳۹۷

mandegarمسوولان نی، حمایت‌کنندۀ رسانه‌های آزاد افغانستان با نشر اعلامیه‌یی گفته اند که حکومت وحدت ملی «پلان اطلاع‌رسانی حکومت برای سال ۱۳۹۸ خورشیدی» و «رهنمود ارتباطات استراتژیک» را معرفی کرده است.
در اعلامیه آمده است که نخستین‌باری‌ است که چنین برنامه‌یی تدوین می‌شود، اما قرار است که هر سال یک‌بار بر روی چنین طرحی کار شده و برنامۀ نهایی با رسانه‌ها شریک ساخته شود.
نی تأکید کرده است تهیه‌ این برنامه گامی در راستای تسهیل روند اطلاع‌رسانی در افغانستان است، اما از طرف دیگر، این که مبادا تهیه و معرفی این برنامه ـ به‌ویژه در زمان کنونی ـ جنبۀ‌ تبلیغاتی داشته و صرفاً آتشی باشد برای گرم کردن کارزار انتخابات، نگران کننده است.
در اعلامیه آمده است که به همین دلیل، حکومت وحدت ملی باید برنامۀ عملی را برای تطبیق این برنامه ارایه کند تا جامعۀ رسانه‌یی افغانستان در روشنایی آن گام بردارند.
عبدالمجیب خلوتگر، رییس اجرایی نی گفته است که تهیه و معرفی این برنامه درخور ستایش است؛ اما حکومت باید توضیح دهد که چه طرحی برای عملی کردن این برنامه دارد تا اطمینان‌خاطر رسانه‌ها و خبرنگاران فراهم شود و همه بدانند که سندی رسمی برای به دست آوردن اطلاعات از ادارت دولتی صادر شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.