یـک مرکـز اخـاذی طالبـان همـراه بـا هشت طالب مسلـح در غزنی از بیـن بـرده شـد

- ۱۸ حوت ۱۳۹۷

نیروهای امنیتی در دوعملیات هوایی در ولایت غزنی یک پایگاه اخاذی طالبان و یک موتر انفجار آنها را از بین برده و هشت طالب مسلح کشته اند.
در خبرنامه‌یی که دیروز دفتر رسانه‌های ولایت غزنی نشر کرده، آمده که عصر روز گذشته یک پایگاه اخاذی طالبان در منطقۀ مشکی ولسوالی قره باغ هدف حمله هوایی قرار گرفته و این پایگاه از بین رفته و پنج طالب کشته شده اند.
mandegarدر این خبرنامه آمده است: «طالبان از چند ماه به این‌سو در مناطق موشکی، صاحب‌زاده و جامراد ولسوالی قره باغ چیک پاینت‌ها و محلات مخصوص را در بین خانه‌ها جهت اخاذی از موترهای باربری در شاهراه کابل- قندهار ایجاد کرده بودند که از سوی قوای هوایی با راه‌اندازی حملات هوایی از بین برده شده اند».
همچنان منابع امنیتی می‌گویند، نیروهای امنیتی در روستای اصغری ولسوالی آب‌بند نیز عملیات هوایی انجام داده که در نتیجه آن یک موتر پُر از مواد انفجاری طالبان، تخریب شده و سه طالب به شمول دو طالب پاکستان کشته شده اند و مقداری تجهیزات نظامی به‌دست نیروهای دولتی افتاده است.
این درحالی است که طالبان پس از حمله به ولسوالی‌های جاغوری و مالستان در ماه عقرب امسال در مسیر این ولسوالی‌ها پایگاه ایجاد کرده اند و مانع رفت و آمد مسافران می‌شوند و بعضی افراد طالبان در بدل پول به بعضی رانندهگان اجازه رفت و آمد می‌دهند.
مسیر ولسوالی جاغوری از ولسوالی گیلان هنوز به روی مسافران بسته است. مشکلات مسافران در مسیر جاغوری و مالستان سبب نگرانی باشندهگان این ولسوالی‌ها شده است. طالبان به جز ولسوالی‌های هزاره‌نشین در ولسوالی‌های دیگر این ولایت نفوذ گسترده دارند و به این دلیل غزنی از ولایت‌های ناامن کشور محسوب می‌شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.