اصابت گلولۀ هاوان بر یک مکتب در غزنی جان ۴ دانش‌آموز را گرفت

- ۱۰ حمل ۱۳۹۸

به دنبال اصابت یک گلولۀ هاوان بر یک مکتب در ولسوالی اندر ولایت غزنی، چهار دانش‌آموز جان باخته و شمار دیگری نیز زخمی شده اند.
یک منبع در ولایت غزنی به رسانه‌ها گفته که در جریان درگیری میان نیروهای افغانستان و هراس‌افگنان طالب در منطقۀ‌ ملا نوح بابا در مربوطات ولسوالی اندر ولایت غزنی، یک گلولۀ هاوان به مکتب ملا نوح بابا اصابت کرده است.
mandegarگفته شده که اصابت این گلولۀ هاوان جان ۴ دانش آموز را گرفته و همچنان ۱۷ تن دیگر به‌شمول ۱۵ دانش‌آموز و دو آموزگار را زخمی کرده است.
دکتر میرویس بلخی سرپرست وزارت معارف در پیامی گفته است: خبر شهادت و زخمی شدن دانش‌آموزان و رهروان معارف دردی‌ست به شدت جانکاه و تأسف بار، رهبری وزارت معارف در اندوه خانواده‌های قربانیان این رویداد غم‌انگیز خود را شریک می‌داند و در قسمت توجه برای درمان زخمیان از تمامی امکانات دست داشته استفاده خواهد کرد.
در این پیام آمده است: رهبری وزارت معارف یکبار دیگر از تمامی طرف‌های درگیر در جنگ افغانستان می‌خواهد تا مصوونیت دانش‌آموزان، معلمان و کارمندان معارف را که بهدور از تعلقات سیاسی و نظامی در راستای تنویر اذهان فرزندانِ تمامی اقشار و گروه‌های ساکن در کشور صادقانه و متعهدانه گام برمی‌دارند در نظر داشته از حمله بالای اهل معارف و تأسیسات معارف جداً پرهیز کنند.
تاکنون روشن نیست که این گلولۀ هاوان از سوی کدام طرف درگیر شلیک شده است.
ولایت غزنی در جنوب افغانستان، از ولایت‌های به شدت ناامن است. این ولایت به دلیل ناامنی گسترده سال گذشته گواه برگزاری انتخابات پارلمانی هم نبود.
در سال گذشته طالبان با یک حمله گسترده، برای چهار شبانه روز قسمت‌های زیادی از مرکز این ولایت را تحت کنترل گرفته و بسیاری جاهای شهر غزنی را به آتش کشیدند. در آن حمله طالبان، بیشتر از ۳۰۰ نظامی و غیرنظامی کشته شدند و حدود ۳۰ هزار نفر از خانه‌های شان بی‌جا شدند.
هراس‌افگنان همچنان طالب در جریان ماه‌های آخر سال گذشته، به ولسوالی‌های مالستان و جاغوری ولایت غزنی حمله کردند و سبب شدند که هزاران خانواده از خانه های شان بیجا شوند. در این حمله طالبان حدود ۱۰۰ نظامی و غیرنظامی نیز جان باختند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.