ماندگار در نظرگاه نخبه‌گان

- ۱۷ حمل ۱۳۹۸

یوسف حیران

در روزگاری که امتداد جنگ و زبانۀ آتش‌های ناامنی، نفاق، برتری‌جویی، تبعیض، انتحار و نقض ارزش‌های حقوق بشر را در کل، در بیشتر از چهل سال تجربه کرده و به همدیگر تسلیت عرض می‌کنیم، فقط زمینه‌یی که ما به عنوان یک شهروند فعال و پُر از حرف و اندیشه می‌توانیم با جرأت و شهامت از طریق آن صدای ما را برای برقراری عدالت و حاکمیت قانون بلند کنیم امواج و صفحات رسانه‌هاست .
mandegarما اگر برای آزادی از بندها و رهایی از گره‌های پیچیدۀ جنگ و سیاست‌های مغلق و دو رو، خون‌ریزی و نقض حقوق ما در ابعاد گسترده، رفع سوءتفاهم‌ها، تحمل و همدیگرپذیری، ایجاد گفتمان‌های مصالحه، وحدت و رهایی از ناگزیری می‌خواهیم در سطح ملی و بین‌المللی حضور خود را ثبت و ثابت کنیم و از حقوق بشری خود حمایت کنیم، قطع جنگ آراسته با برنامه‌های داخلی و خارجی بخواهیم و صلح بخواهیم فقط با روان شدن در خط و صفحۀ رسانه‌هاست که می‌توانیم به این دشوارها نایل آییم.
روزنامۀ ماندگار که رهرو خط تلاش‌ها به‌خاطر برقراری عدالت اجتماعی در جریان دادن فرهنگ شایسته و ترویج گپ و گفتمان‌های سالم و انسان محور سیاسی در فضای آزادی بیان است اینک وارد یازدهمین دور تاریخ نشراتی خود شد.
بی‌سوال، ماندگار صدایی‌ست با صراحت و روشن آزادی را، مبارزه را، دادخواهی را و دسترسی به عدالت اجتماعی را با زبان و اندیشۀ مطابق به نیازهای زمان در مسیر بسیار پردشوار مبارزۀ مدنی.
برای همه ورجاوندان دست‌اندرکار روزنامۀ ماندگار موفقیت‌های بیشتر در بهتری کار مطبوعاتی و تاریخی شان آرزو دارم به‌خصوص برای نظری پریانی مدیر مسوول آگاه ماندگار و همه بزرگانی که همیشه در صراحت حضور صدای ماندگار در تلاش و حمایت از این کتیبۀ پرخواننده در خط برابر ساختن مولفه‌های گسترش فرهنگ شهروندی و سیاست سالم و مردم‌سالار اند.

محمدجواد رحیمی
روزنامۀ ماندگار پایدار باد!
روزنامۀ وزین ماندگار وارد یازدهمین سالروز نشراتی‌اش شده است. روزنامۀ ماندگار در دفاع از ارزش‌های برحق مردم افغانستان و در جهت نهادینه‌سازی دموکراسی، حمایت از حقوق بشر، دفاع از آزادی بیان و ترویج فرهنگ همدیگرپذیری، سهم فعال و برجسته داشته است.
یازدهمین سالروز نشراتی این روزنامه را به آقای پریانی، دست‌اندرکاران گرامی و تمامی خبرنگاران کشور که سرسپردهگی و آزادهگی را خصلت کاری خود دانسته اند و بدون هیچ‌گونه ترس و هراسی به روشنگری و مسلک مقدس اطلاع‌رسانی عشق ورزیده‌اند، تبریک عرض می‌دارم.

رضا نوری
یازدهمین سالروز ایجاد روزنامۀ وزین ماندگار خجسته باد!
امیدواریم این روزنامه همان‌گونه که ماندگار باقی مانده است، سال‌های دیگر همچنان باقی بماند.
روزنامۀ ماندگار، یکی از بهترین روزنامه‌های افغانستان است که همواره در حرفه‌یی بودنش تا اکنون ثابت‌ قدم باقی مانده و در پوشش رخ‌دادهای نهان و آشکار، مسوولیت، صداقت و حرفه‌یی بودنش را در قبال مردم و جامعه شرافت‌مندانه حفظ کرده است.
جا دارد، از مسوولان فرهیخته و گرامی جناب احمدولی مسعود، صاحب امتیاز روزنامۀ ماندگار؛ آقای نظری پریانی عزیز، مدیر مسوول و خبر‌نگاران رسالت‌مند و ورزیدۀ این روزنامه ابراز سپاس‌گزاری نماییم که به همت والای‌شان این پایگاه خبری همچنان استوار باقی بماند.
ماندگار، ماندگار باد !

امین کاوه
گفته‌های تکراری وکلشیه‌یی همیشه بد نیستند، برخی از آن‌ها با تکرار زیباتر و ماندگارتر می‌شوند به گونۀ مثال همواره حکومت‌گران، سیاست‌گران و روزنامه‌نگاران افغانستان در همه محفل‌های سیاسی و اجتماعی می‌گویند که بزر‌گترین دست‌آورد پسا طالبان، آزادی بیان و آزادی رسانه‌ها است. فکر می‌کنم این یکی از بهترین کلیشه‌ها است.
اهمیت و جایگاه رسانه بر هیچ صاحب خردی پوشیده نیست و تا جایی ‌که زنده‌گی امروزی و سمت‌وسو دادن به آن در نخ رسانه‌ها گره خورده است. دست کم اکثریت از مردم افغانستان امروزه حضور خود را در جامعه، اقتصاد و سیاست در گروه رسانه‌ها می‌دانند. اگر از متعهد بودن، مستقل بودن و سایر ارزش‌هایی ‌که بر رسانه‌ها وارد است، بگذریم، به صراحت می‌توان گفت که در جهان کنونی حضور بی‌پیشنه رسانه‌ها از مهمترین و با ارزش‌ترین پیشرفت‌های بشری است و به گفتۀ برخی از صاحب‌نظران در این حوزه، به عنوان حاملان و منتقل کننده‌گان پیام در ساخت فرهنگ عمومی و باورها و افکار عمومی نقش فوق‌العاده را بازی می‌کنند.
در میان رسانه‌های چاپی کشور، روزنامۀ ماندگار، نام‌آشنا و پُر آوازه است که رسالت رسانه‌یی خود را ادا کرده و در انتقال پیام و آگاهی بخشی حضور خویش را در خانۀ رسانه‌‌ها کشور معنا بخشیده است و نیز تأثیر خوبی بر جریان‌ها و کنشگری‌های سیاست‌مداران داشته است.
امیدوارم این رسانه که نامش ماندگار است، ماندگارتر از امروز، برای فردا و فرداهای دیگر افق روشن باز کند و صبح ماندگاری را با رسالت رسانه‌یی متعهد بودن، گویا بودن و منتقد بودن که از مهمترین نیازهای جامعه رسانه‌یی ما است، همچنان به پیش ببرد.

نوریه نزهت

یازده سالگی ماندگار و پا گذاشتن این روزنامه را به مرحلۀ بلوغ گرامی می‌داریم!
روزنامۀ وزین و پُرخواننده‌یی که پیش از رسیدن به مرحلۀ بلوغ سنی خود در راه رسیدن شهروندان به بلوغ فکری صادقانه گام برداشته است.
یونس آرین
فرا رسیدن یازدهمین سال‌روز تأسیس و پایه‌گذاری روزنامۀ وزین ماندگار را تبریک می‌گویم و مراتب قدردانی خود را از این ‌رسانۀ پویا در امر اطلاع‌رسانی صریح، شفاف، مسوولانه و غیرجانبدارانه در انعکاس خبرها و تحلیل مسایل سیاسی کشور اعلام می‌دارم.
زمانی ‌که دانشجوی دانشکدۀ ژورنالیزم دانشگاه کابل بودم، نخستین گزارش‌ام در روزنامۀ ماندگار چاپ شد.
بدین وسیله از خدمات صادقانۀ محترم احمدولی مسعود، صاحب امتیاز و دوست خوبم آقای نظری پریانی، مدیر مسوول و سایر همکاران فعال در این روزنامه وزین که یکی از موفق‌ترین رسانه‌های چاپی کشور است، تشکر و قدردانی می‌کنم و از خداوند متعال توفیقات روزافزون شان را خواهانم.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.