وزارت دفاع: نمی‌گذاریم بالا مرغاب به مکان امن برای تروریستان مبدل شود

- ۲۰ حمل ۱۳۹۸

وزارت دفاع ملی در مورد علمیات در ولسوالی بالامرغاب ولایت بادغیس گفته این عملیات تا پاک‌سازی کامل این ولسوالی ادامه می‌یابد و نیروهای امنیتی نمی‌گذارد این منطقه به مکان امن برای تروریستان مبدل شود.
در خبرنامه که دیروز منتشر شده، آمده این عملیات: «به منظور دستیابی به منطقه سوق‌الجیشی و دارای اهمیت جیو استراتژیک، منفعت‌گیری از عایدات غیر قانونی تریاک و امتیازگیری در پروسۀ صلح توسط تروریستان طالب» راه اندازی شده است.
mandegaerوزارت دفاع گفته در ابتدا محاصره طالبان در نتیجه عملیات بیست‌وچهار ساعته نیروهای امنیتی شکسته شده و نیروهای که در محاصره بودند بدون تلف شدن شان آزاد شده و در قرارگاه‌های اطراف مناطق محاصره شده جابه جا شده اند.
در مرحلۀ دومی، حملات تهاجمی سریع هوایی و زمینی برضد طالبان صورت گرفته که در نتیجه آن ۱۱۱ نفر از طالبان کشته و ۶۵ نفر آنها زخمی شده و مقداری سلاح و مهمات آنها به غنیمت گرفته شده است.
وزارت دفاع می‌گوید مرحلۀ دوم عملیات ادامه دارد نیروهای ارتش تمامی مناطق حاکم بر این ولسوالی را در اختیار گرفته اند.
همچنان گفته شده عملیات برای پاک‌سازی کامل این ولسوالی ادامه می‌یابد و اجازه داده نمی‌شود ولسوالی بالا مرغاب به مکان امن «تروریستان» مبدل شود.
در خبرنامه گفته شده، نیروهای امنیتی همانگونه که در در ارغنجخواه ولایت بدخشان و آب‌کمری ولایت بادغیس دشمن را شکست داده اند طالبان را از این ولسوالی نیز پاک‌سازی خواهند کرد.
طالبان به روز شنبه گذشته بر این ولسوالی حمله کردند و گفته بودند که فرماندهی پولیس و زندان این ولسوالی را در اختیار گرفته اند که از طرف دولت تایید نشد.
به روز دوشنبه وزارت دفاع گفته بود که ۹۹ عضو طالبان کشته شده و ۳۵ تن دیگر آنها زخمی شده اند.
وزارت دفاع افغانستان کشته شدن ۴ سرباز پولیس و ۸ سرباز ارتش و زخمی شدن ۲۴ سرباز پولیس و ۱۰ سرباز ارتش را تایید کرده بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.