اگر بخواهیم، می توانیم! بررسـی مختصر راه‌های رسـیدن به موفقیـت

گزارشگر:مهسا طایع - ۳۰ حمل ۱۳۹۸

بخش سیزدهم/

mandegarبخندید تا دنیا به روی‌تان بخندد
مطالبی که تا کنون مطرح شد، بیشتر به ارایۀ راهکارهایی برای رسیدن به موفقیت و کمایی اهداف در حد مطلوب و ایده‌آلی، به بحث پرداختیم.
داشتن روحیۀ مساعد برای تلاش و به دست آوردن موفقیت، الزامی است و این نشانۀ آشکاری از نیک‌بینی و قوت قلب است که تأثیر چشم‌گیری بر موفقیت فرد می‌گذارد.
متأسفانه ما هرگز به خنده، به اندازۀ تنفس اهمیت نمی‌دهیم، در حالی که اشخاص خندان، انسان‌های دلشادتر، آرام‌تر، منطقی‌تر، صمیمی‌تر، خوش‌چهره‌تر، با محبت‌تر و خیلی دلسوزتر از آنانی هستند که لب به خنده نمی‌گشایند.
خنده به شخص کمک می‌کند تا مشکلات را اعم از ساده و پیچیده، مهار کرده و با آن‌ها آسان‌تر رویارویی کند. خنده قادر است شادی‌بخش باشد و یا حس مثبت در انسان پدید آورد.
حالا به راه‌های مختلفی توجه کنید که به صورت بسیار دقیق، علمی و عملی می‌توانند لبخند را بر روی چهرۀ زیبای شما به ارمغان آورند.
۱- بزرگ بیندیشید و افکار و رویاهای بزرگ را در سر بپرورانید.
بسیاری‌ها به خاطر باورهای به جامانده از گذشتۀ خویش جرأت خیال‌بافی و آرزو کردن را هم از دست داده اند. سقف آرزوهای خود را بالا ببرید و ببینید که چقدر راحت و معجزه‌آسا سطح زنده‌گی و درآمدتان افزایش می‌یابد و لبخند رضایت و حیات بر لبان شما می‌نشیند.
۲- فردا بی‌اعتنا به آنچه شما امروز انجام می‌دهید می‌آید.
همین امروز در روهای‌تان زنده‌گی کنید و بی‌جهت آرزو کردن و به دنبال آرزو رفتنِ خود را به فردا نسپارید. فقط آرزوها، رویاها و اهداف آرمانی به جای اندیشیدن به مقصد، به خود سفر بیندیشید و امروز را یک بخش از سفر خود بدانید، همچون روزهایی که در سفر همیشه شاد و رها خواهید بود و ناخودآگاه لبخند رضامندی چهرۀ شما را پُر خواهد کرد.
۳- عمق و اثربخشی خواسته‌های شما به اندازۀ عمق و تأثیر افکار شما است.
عمق و افکار شما هم بسته‌گی مستقیم به گفته‌های شما دارد، گفته‌های شما رابطۀ مستقیم با اعمال شما دارد و اعمال شما مستقیماً وابسته به اهداف و مقاصد آرمانی شما است.
حالا مراقب افکار و گفته‌های خود باشید. هر چه فکر می‌کنید و هرچه می‌گویید روی آیندۀ شما اثر دارند. افکار شما پایه‌ها و اسکلت آیندۀ شما هستند. دقیقاً همان‌گونه فکر کنید که می‌خواهید باشید. تنها در چنین حالتی است که از افکار خویش لذت می‌برید و از با خود بودن و با خود صحبت کردن، مشعوف می‌شوید و این شعف و نشاط در چهرۀ زیبای شما به صورت ملیح‌ترین لبخند جهان ظاهر می‌شود.
۴- هیچ‌کس به خاطر ندارد که یک عمل خیر و یا یک تشویق و تحسین کوچک در دنیا از بین رفته باشد.
حتا اگر نتیجۀ اعمال نیک و خیر شما بلافاصله در زنده‌گی ظاهر شود، تأثیر مستقیم روی اتفاقات آیندۀ حیات شما دارد و درست لحظه‌یی که اصلاً انتظار ندارید، به صورت یک بخت و اقبالِ باور نکردنی مسیر زنده‌گی شما را تغییر می‌دهد و لبخند و تبسم حیرت‌آوری را بر رخسار شما ظاهر می‌سازد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.