ولایت غور با کمبود نیروی امنیتی مواجه است

- ۳۱ حمل ۱۳۹۸

مسوولان محلی، فعالان مدنی و شماری از اعضای شورای ولایتی غور می‌گویند، با گرم‌شدن هوا، طالبان تحرکات‌شان را در اطراف شهر فیروزکوه و برخی از ولسوالی‌های این ولایت آغاز کرده‌اند.
محمد مهدوی، عضو شورای ولایتی غور از کمبود نیروی امنیتی در این ولایت ابراز نگرانی می‌کند و می‌گوید، نیروهای فعلی نمی‌توانند به خوبی امنیت این ولایت را تأمین کنند.
به گفتۀ مهدوی، اگر حکومت مرکزی تشکیل نیروهای امنیتی در این ولایت را بیشتر نکند، دامنۀ ناامنی‌ها در غور گسترش خواهد یافت.mandegar
شماری از فعالان مدنی غور نیز می‌گویند، در کنار کمبود نیروی امنیتی نبود هماهنگی میان نیروهای امنیتی سبب افزایش ناامنی‌ها و تقویت حضور گروه طالبان در بیشتر ولسوالی‌های این ولایت شده است.
فعالان مدنی غور هشدار می‌دهند، در صورتی‌ که به وضعیت امنیتی این ولایت توجه جدی نشود، ممکن است شماری از ولسوالی‌ها به تصرف طالبان درآید.
در همین حال، عبدالحی خطیبی، سخنگوی والی غور نیز می‌پذیرد که این ولایت با کمبود نیروی امنیتی مواجه است. او می‌گوید، این موضوع را با حکومت مرکزی در میان گذاشته‌اند.
به گفتۀ خطیبی، غور یکی از ولایت‌های وسیع کشور است که فاصلۀ برخی از ولسوالی‌های آن از مرکز ۲۲۰ کیلومتر است.
سخنگوی والی غور می‌افزاید، برای تأمین امنیت ولایت بزرگ و دشوارگذری مثل غور به نیروی امنیتی بیشتری نیاز است.
نگرانی از کمبود نیروی امنیتی در ولایت غور در حالی مطرح می‌شود که در تازه‌ترین حملۀ گروه طالبان در منطقۀ کورآب لیلا در مرز میان ولسوالی‌های دولینه و شهرک غور، به شمول فرمانده قطعۀ عملیاتی پولیس ۶ تن از نیروهای امنیتی کشته و چند تن دیگر نیز زخمی شدند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.