هند وارد مذاکرات صلح افغانستان شد

- ۱۷ ثور ۱۳۹۸

به دنبال سفر زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه امریکا در افغانستان به هند، سخنگوی وزارت خارجه دهلی نو گفت، همکاری‌های دهلی نو با شرکای کلیدی در مورد روند مذاکرات صلح کابل آغاز شده است.
روزنامۀ هندوستان تایمز، «راویش کومار» با توجه به دیدار زلمی خلیل‌زاد با وزیر خارجۀ هند گفت، در این دیدار دو طرف در مورد نقش دیگر کشورهای منطقه برای تحقق صلح در افغانستان به بحث و گفت‌وگو پرداختند.
mandegarکومار در ادامه نیز با اشاره به پیوستن دهلی به روند صلح افغانستان نیز گفت: هند در روزهای آینده با شرکای کلیدی خود در این باره همکاری خواهد کرد.
بر اساس این گزارش زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه امریکا در افغانستان با سفر به هند در دیدار با «سوشما سواراج» وزیر خارجه هند گزارشی از آخرین جزییات مذاکرات صلح افغانستان که با طالبان در شهر دوحه قطر برگزار می‌شود ارایه کرد.
سفر زلمی خلیل‌زاد به دهلی نو در حالی انجام می‌شود که منابع خبری افغانستان می‌گویند، ششمین دور مذاکرات امریکا و طالبان در حال حاضر به دلیل عدم توافق در تاریخ خروج نیروهای نظامی از افغانستان به بن‌بست رسیده است.
به گزارش روزنامۀ هندوستان تایمز، دهلی نو در مورد آغاز حملات جدید طالبان در بهار سال جاری و شکست مذاکرات صلح در افغانستان به ‌شدت نگران است.
دولت مرکزی هند پیش از این نیز با تشکیل دولت موقت در افغانستان و توافق احتمالی که طالبان قدرت برتر در کشور را بر عهده بگیرد مخالفت کرده بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.