بی‌جاشده‌گان بدخشان در پنجشیر: کمک‌ها بسنده نیست

- ۲۲ ثور ۱۳۹۸

صدها خانواده که برای حفظ جان‌های‌شان از ادامۀ حمله‌های گروه طالبان از بدخشان به پنجشیر آواره شده‌اند، کمک‌های صورت گرفته از سوی دولت را بسنده نمی‌دانند.
شمار این آواره‌گان به شمول زنان و کودکان که به بیش از ۳۰۰ خانواده می‌رسد، بیست روز پیش از ولسوالی‌ کران‌ومنجان از راه کوتل انجمن به ولسوالی پریان پنجشیر آمده‌اند و در وضعیت بدmandegarی به سر می‌برند.
برخی از این بی‌جاشده‌گان به خبرگزاری سلام‌وطندار می‌گویند که بیش از چهار ماه نیروهای امنیتی و گروه طالبان در روستاهای کران‌ومنجان در آن‌سوی کوتل انجمن با هم درگیر بودند که در نتیجۀ افزایش ناامنی‌ها مردان برخی خانواده‌ها زنان و کودکان خود را رها کرده‌اند و به پنجشیر آمده‌اند.
اما خانواده‌های آواره در ولسوالی پریان در هوای سرد و در زیر خیمه‌ها بدون امکانات شب‌وروزشان را سپری می‌کنند.
این بی‌شده‌گان می‌گویند، در این مدت حکومت محلی و شماری از سرمایه‌داران برای آنان آرد، برنج و خمیه کمک کرده، اما این کمک‌ها را بسنده نمی‌دانند.
شماری از این بی‌جاشده‌گان می‌گویند، نان و موادسوختی ندارند و خواهان توجه دولت در این زمینه هستند.
در این حال کماالدین نظامی، والی پنجشیر مشکلات این بی‌جاشده‌گان را می‌پذیرد و از مردم و حکومت مرکزی می‌خواهد تا برای این آواره‌گان بیشتر کمک‌ کنند.
کوتل انجمن در ولسوالی پریان پنجشیر با ولایت بدخشان هم‌مرز است و شماری از باشندگان پنجشیر از افزایش ناامنی‌ها در آن‌سوی این کوتل ابراز نگرانی می‌کنند و می‌گویند، اگر حکومت مرکزی در این زمینه دست به کار نشود تهدیدهای احتمالی طالبان متوجه پنجشیر نیز خواهد شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.