نهاد بین‌المللی حمایت از کودکان: از هر ۱۰ کودک ۸ کودک قربانی انفجار می‌شوند

- ۲۷ ثور ۱۳۹۸

دفتر بین‌المللی پشتیبانی از کودکان اعلام کرده است که در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، از هر ۱۰ کودک ۸ کودک در افغانستان در نتیجۀ انفجارها جان باخته‌اند.
در اعلامیه‌یی که به مناسبت صدمین سالگرد ایجاد این نهاد نشر شده آمده است که پژوهش تازۀ این نهاد نشان می‌دهد که کودکان در افغانستان دو برابر بزرگسالان در معرض خطmandegarر مرگ‌ومیر برخاسته از پرتاب موشک‌‌، هاوان و بم‌دستی قرار می‌گیرند.
بر بنیاد پژوهش این نهاد نزدیک به یک سوم تلفات غیرنظامیان در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ را کودکان تشکیل می‌دهند، به گونه‌یی که در این انفجارها ۵۶ درصد بزرگسالان و ۸۴ درصد کودکان جان باخته‌اند.
هم‌چنان اعلامیه می‌افزاید که کودکان به علت جنگ برای سال‌ها در معرض ضربۀ روانی پس از رویدادهای ناگوار، اضطراب و افسردگی قرار می‌گیرند.
این نهاد هنگام گشایش کارزار «توقف جنگ بالا کودکان» از حکومت افغانستان و طرف‌های درگیر در جنگ خواسته است که برای مصونیت و حفاظت کودکان در جریان جنگ به گونۀ جدی تلاش کنند.
دفتر بین‌المللی پشتی‌بانی از کودکان از حکومت افغانستان، جامعه جهانی و نهادهای پشتی‌بانی از کودکان نیز می‌خواهد، کودکانی که در جنگ آسیب دیده‌اند، باید محافظت شوند. این نهاد از دولت افغانستان خواسته است که برای ارایه کمک‌های مالی به خانواده‌های کودکان آسیب‌دیده از جنگ راهکاری را نیز فراهم کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.