نهادهای امنیتی از تأمین امنیت در روز انتخابات اطمینان دادند

- ۲۸ ثور ۱۳۹۸

مسوولان در ریاست حکومت وحدت ملی می‌گویند که رهبری نهادهای امنیتی و دفاعی از تأمین امنیت انتخابات آینده به رهبری کمیسیون انتخابات اطمینان داده‌اند.
دفتر رسانه‌های ارگ با نشر خبرنامه‌یی گفته که جلسۀ سرقوماندانی اعلی قوای مسلح به ریاست محمداشرف غنی، پیش از ظهر دیروز در ارگ برگزار شد.
mandegarدر خبرنامه آمده است که در جلسه سرقوماندانی اعلی قوای مسلح روی اتخاذ تدابیر بهتر به منظور تأمین امنیت انتخابات آیندۀ ریاست‌جمهوری، شوراهای ولایتی و مجلس نماینده‌گان ولایت غزنی بحث و تبادل نظر شده است.
خبرنامه افزوده است: «در این جلسه، مسوولین کمیسیون انتخابات، تقویم انتخاباتی را به رهبری سکتور امنیتی و دفاعی تقدیم کردند و رهبری نیروهای امنیتی و دفاعی از تامین امنیت بهتر و حمایت کامل خویش در تمام مراحل پروسه انتخابات اطمینان دادند.»
ریاست حکومت وحدت ملی همچنان گفته که جلسه سرقوماندانی اعلی قوای مسلح فیصله کرد که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور همان گونه که امنیت انتخابات مجلس نماینده‌گان را تأمین کردند، در تأمین امنیت بهتر انتخابات آینده ریاست‌جمهوری، شوراهای ولایتی و مجلس نماینده‌گان ولایت غزنی از آغاز تا انجام در همکاری مشترک با کمیسیون انتخابات کار کنند.
قرار است انتخابات ریاست‌جمهوری کشور به تاریخ ۲۸ میزان سال جاری برگزار شود.
نهادهای امنیتی و دفاعی در حالی از تامین امنیت انتخابات آینده اطمینان می‌دهند که زلمی خلیل‌زاد نمایندۀ ویژه امریکا در امور صلح افغانستان به تازه‌گی گفته است که صلح در اولویت است اما مانع برگزاری انتخابات نمی‌شود.
آقای خلیل‌زاد گفته است: «یک پروسه صلحی که ارایه کننده یک توافق سیاسی باشد اولویت است. افغان‌ها بالاتر از همه چیز صلح می‌خواهند… اما صلح خواهی نباید تاثیری بر افغان‌ها در برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری معتبر داشته باشد.»
نمایندۀ ویژه امریکا در امور صلح افغانستان تاکید کرده که برنامه‌ریزی انتخابات همانند صلح باید به پیش برود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.