ترامپ نیروی نظامی جدید به عراق و افغانستان اعزام می‌کند

- ۱۲ جوزا ۱۳۹۸

mandegarمقام‌های امریکایی خبر داده‌اند که ارتش این کشور در نظر دارد یک واحد نظامی تازه به افغانستان و یک واحد دیگر نیز به عراق اعزام کند.
علی‌رغم اظهارات «دونالد ترامپ» رییس‌جمهور امریکا درباره لزوم بازگرداندن نظامیان امریکایی به وطن‌شان، مقام‌های امریکایی از اعزام دو واحد نظامی تازه این کشور به کشورهای عراق و افغانستان خبر دادند.
بنا بر نوشتۀ پایگاه امریکایی «استارز اند استرایپس» که عمدتاً اخبار مربوط به ارتش امریکا را دنبال می‌کند، مقام‌های ارتش امریکا دو روز پیش خبر دادند که ارتش این کشور درصدد اعزام یک واحد نظامی جدید به عراق و همچنین یک واحد نظامی دیگر به افغانستان است.
به گفتۀ این مقام‌های نظامی امریکایی، قرار است در فصل پاییز پیش‌رو یک واحد نظامی از مقر پایگاه «فورد هود» ایالت تگزاس به عراق برود تا جایگزین مرکز فرماندهی هفدهم سپاه نیروی هوابرد در نبرد ائتلاف بین‌المللی به رهبری امریکا برای مقابله با داعش شود.
«مایلز کیگینز» یکی از سخنگویان ارتش آمریکا اعلام کرده که قرار است حدود ۲۵۰ نظامی امریکایی به مدت یک سال در عراق ماموریت داشته باشند.
همچنین یک واحد نظامی وابسته به ستاد فرماندهی مرکز زرهی اول ارتش امریکا در پایگاه «فورت بلیس»، نیز پاییز ۲۰۱۹ برای انجام ماموریت به افغانستان اعزام خواهد شد. این واحد نظامی جایگزین ستاد چهارم پیاده نظام ارتش امریکا می‌شود.
به گفته مقام‌های ارتش امریکا، حدود ۲۵۰ نظامی برای یک ماموریت حداقل مدت ۹ ماهه به افغانستان می‌روند تا در چارچوب ناتو به فعالیت در این کشور بپردازند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.