وحید عمر: کارمندان دولتی در امور انتخابات ریاست‌جمهوری دخالت نکنند

- ۰۷ سرطان ۱۳۹۸

در حالی که نهادهای متعدد ارگ را به مداخله در امور کمیسیون‌های انتخاباتی متهم می‌کنند؛ اما مشاور ارشد ریاس تحکومت وحدت ملی می‌گوید که براساس فرمان جدید آقای غنی هیچ کارمند دولتی نمی‌تواند در امور انتخابات ریاست‌جمهوری مداخله کند.
وحید عمر، مشاور ارشد محمداشرف غنی در امور روابط عامه و استراتژیک در نشست با سخنگویان ادارات دولتی از صدور فرمان شماره ۷ رییس حکومت خبر داد و گفت این فرمان بر عدم مداخله مقامات، منسوبین و کارمندان نهاد های دولتی در امور انتخابات ریاست جمهوری تاکید mandegarمی‌کند.
به گفتۀ آقای عمر: «به اساس این فرمان تمام مقامات، منسوبین و کارمندان نهادهای دولتی به شمول ادارات ملکی، نظامی، اعضای شورای ملی، قضات و منسوبین قوه قضایی، مکلف اند تا از هر گونه مداخله و اعمال نفوذ در روند انتخابات ریاست‌جمهوری جداً خودداری کنند».
مشاور ارشد آقای غنی درحالی به عدم مداخله کارمندان دولتی در امور انتخابات تأکید می‌کند که پیش از این مولانا عبدالله عضو کمیسیون انتخابات ادعا کرده بود که یک حلقه در اطراف رییس حکومت حضور دارد که در امور انتخابات مداخله می‌کند.
به گفتۀ آقای عبدالله، این حلقه کارهای قانونی کمیسیون انتخابات در بخش استخدام کارمندان را اجرا نکرده، بل کارهای غیرقانونی را به‌زودترین فرصت ممکن اجرا می‌کنند.
وی تأکید کرده که روابط محرمانه میان دبیرخانۀ کمیسیون انتخابات و ارگ وجود دارد.
مشاور ارشد محمداشرف غنی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در این نشست بر اطلاع‌رسانی دقیق ادارات دولتی، به‌ویژه از طریق شبکه‌های اجتماعی تأکید کرد و گفت که تمام نهادهای دولتی باید مرجع واحد اطلاع‌رسانی شامل وبسایت، فیسبوک و تویتر را به هدف نشر اطلاعات از فعالیت‌ها و دستاوردهای خود داشته باشند.
براساس گفته‌های آقای عمر، ایجاد و تقویت مرجع واحد اطلاع‌رسانی از طریق شبکه‌های اجتماعی و وبسایت‌ها در ادارات دولتی، در گسترش اطلاع‌رسانی تأثیر گسترده دارد.
عمر از سخنگویان دولت خواست در نشر مطالب در شبکه‌های اجتماعی و وبسایت‌های رسمی ادارات‌شان، بر محتوای نشست‌ها، ملاقات‌ها و فعالیت‌ها تمرکز داشته باشند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.