نــــی: دولت باید از آنچه برای تأمین امنیت خبرنگاران انجام داده است گزارش دهد

- ۰۹ سرطان ۱۳۹۸

ماندگار: پس از هشدار گروه طالبان مبنی بر هدف قرار دادن رسانه‌ها و خبرنگاران، اکنون نگرانی جامعۀ رسانه‌یی افغانستان بیشتر از هر زمان دیگری افزایش یافته است.
نهاد نی با پخش خبرنامه‌یی نوشته است: به تازهگی فهرست شماری از رسانه‌ها در شبکه‌های اجتماعی هم‌رسانی می‌شود که گویا گروه طالبان قصد حمله به این رسانه‌ها را دارد. در چنین شرایطی، نی حمایت‌کنندۀ رسانه‌های آزاد افغانستان یک بار دیگر از حکومت وحدت ملی می‌خواهد، در تأمین امنیت رسانه‌ها و مصونیت جانی خبرنگاران توجه‌ جدی کرده و اطمینان بدهد که از آزادی بیان و رسانه‌ها حمایت می‌کند. mandegarعبدالمجیب خلوتگر رییس اجرایی نی می‌گوید: «دولت باید هر چه زودتر از اقداماتی که برای تأمین امنیت رسانه‌ها انجام داده است جامعۀ رسانه‌یی را اطمینان دهد. انتطار داریم حکومت بر اساس مسوولیت قانونی‌اش این اطمینان خاطر را به رسانه‌ها و خبرنگاران بدهد که آنچه در توان دارد در زمینۀ تأمین امنیت رسانه‌ها و خبرنگاران انجام می‌دهد و نمی‌گذارد که آزادی بیان صدمه ببیند».
در همین حال، نهاد نی در جریان دور جدیدی از گفت‌وگوهای صلح امریکا و طالبان از زلمی خلیل‌زاد نمایندۀ ویژۀ ایالات متحده امریکا برای صلح افغانستان می‌خواهد که آزادی بیان و فعالیت آزاد رسانه‌ها را به عنوان خط قرمزِ مردم افغانستان در گفت‌وگوهای صلح مطرح کند.
طالبان در تاریخ سوم سرطان ماه جاری خورشیدی طی صدور اعلامیه‌یی تمامی رسانه‌های افغانستان را هشدار داده و یک هفته برای شان مهلت داده بود که در صورت عدم تمکین به خواست شان به رسانه‌ها به عنوان اهداف نظامی حمله خواهند کرد. موردی که با انتقاد شدید خبرنگاران، دفتر یوناما و سفارت امریکا در کابل روبه‌رو شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.