روی پُل‌های پشت سرتان اسید نپاشید

گزارشگر:بخش سوم و پایانی - ۱۶ سرطان ۱۳۹۸

بخش سوم و پایانی/

mandegarروی کاناپه نخوابید
شاید تصور کنید حق دارید در زمانی که از همسرتان دل‌خورید و حتا به احساسی که نسبت به او دارید شک کرده‌اید، رابطۀ زناشویی برقرار نکنید. حتا حق دارید قبل از خواب او را در آغوش هم نگیرید و پشت به همسرتان بخوابید، اما اجازه ندارید در این روزهای تلخ، به اتاق خواب‌تان پشت کنید.
نباید بگذارید که تلخ‌ترین اتفاق‌ها، به شما یا همسرتان انگیزۀ ترکِ اتاق خواب و تغییر دادن جای خواب را بدهد. تا روزی که شما در یک خانه زنده‌گی می‌کنید، حتا اگر با تمام وجود از هم دل‌خور باشید، نباید از این قانون سرپیچی کنید و دل‌خوری‌تان را با پشت کردن به اتاق خواب که یکی از امن‌ترین گوشه‌های خانۀتان است، نشان دهید.

پای در کفشِ خانواده‌ها نکنید
اولین قانونی که شما و همسرتان در تلخ‌ترین لحظات زنده‌گی مشترک‌تان باید به آن پای‌بند باشید، قانون «منع توهین» است. نه شما و نه شریک زنده‌گی‌تان، حتا در بدترین لحظات و در اوج عصبانیت هم حق ندارید به خانوادۀ هم توهین کنید و از بدگویی به خانوادۀ هم به عنوان راهی برای کنترل شریک زنده‌گی یا انتقام گرفتن از او استفاده کنید.
اگر همسرتان با شما بد حرف زده، چرا باید همۀ حرف‌های ناخوشایندی که مادرش قبلاً به شما زده بود را به رخش بکشید و در آخر هم بگویید «تو هم بچۀ همان مادر هستی!»، مگر در همۀ روزهایی که شریک زنده‌گی‌تان خوشایندترین جملات را در مقابل‌تان به زبان می‌آورد، به او یادآوری می‌کنید که خوب حرف زدن و مهربانی کردن را از چه کسی یاد گرفته است؟ پس به‌خاطر عصبانیت، حرفی را نزنید که حرمت‌ها را از بین ببرد و شکافی را میان شما ایجاد کند که بعداً از پسِ ترمیم کردنش برنیایید.

مثال زدن در مورد زنده‌گیِ دیگران را فراموش کنید
زمان بحث کردن با همسرتان، مثال زدن درمورد زنده‌گی دیگران را فراموش کنید. این‌که شوهرخواهرتان چه‌طور با همسرش رفتار می‌کند یا این‌که پدرتان چه‌طور زنده‌گی را می‌چرخانده، به مرد زنده‌گی شما ربطی ندارد.
اگر می‌خواهید از او و رفتارهای اشتباهش انتقاد کنید، آزادید! می‌توانید به او بگویید چرا با من این‌طور حرف زدی، چرا به قولی که دادی عمل نکردی یا چرا این کاستی در رابطۀ ما وجود دارد؛ اما هنگام مطرح کردن این موضوعات، نمی‌توانید برایش همۀ نمونه‌هایِ موفقی که مثل او رفتار نمی‌کردند را مثال بزنید. یادتان نرود که زنده‌گی شما، یک زنده‌گیِ منحصر به فرد است که قانون‌ها و البته محدودیت‌های متعلق به خود را دارد و اگر افراد می‌توانستند یاد بگیرند که زنده‌گی خود را مدام با دیگران مقایسه نکنند، دنیای شادتر و خوشایندتری می‌داشتیم.
شما برای ساختن زنده‌گی‌تان باید باور کنید که دنیـای مطلوب من، اساس و شالودۀ زنده‌گی من است و نه اساس و شالودۀ زنده‌گی دیگران، و گذشته از این‌که برای رعایت نسخه‌هایی که دیگران پیچیده‌اند با همسرتان بحث نمی‌کنید، نباید از دیگران هم انتظار داشته باشید مثل شما زنده‌گی کنند و نسخه‌هایی که آن‌ها را در زنده‌گی‌تان اعمال می‌کنید را به کار ببندند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.