مسدود بودن فضای پاکستان به روی پروازهای عبوری ۲۷ میلیون دالر به افغانستان زیان وارد کرد

- ۲۲ سرطان ۱۳۹۸

mandegarادارۀ هوانوردی ملکی افغانستان می‌گوید که مسدود ماندن فضای پاکستان به روی پروازهای عبوری افغانستان، در ۴٫۵ ماه گذشته افزون بر ایجاد مشکلات برای شهروندان، ۲۷ میلیون دالر به عواید این اداره ضرر رسانده است.
محمد قاسم وفایی‌زاده، رییس اداره هوانوردی ملکی دیروز در یک نشست خبری امضای موافقت‌نامه همکاری در ارایه خدمات تفحص و نجات در کابل گفت، در سال گذشته ۲٫۸ مسافر توسط شرکت‌های هوایی داخلی و خارجی از حریم هوایی افغانستان انتقال داده شده است.
به گفتۀ او، از طریق دهلیزهای هوایی نیز ۵ هزار و ۴۷۰ تن تولیدات داخلی افغانستان به کشورهای مختلف منطقه و اروپایی منتقل شده است که تأثیرات بسیار مثبت روی افتصاد افغانستان داشته است.
وفایی‌زاده افزود، باتوجه به تقاضای موجود، ظرفیت در بخش هوانوردی ملکی برای انتقال کالا و تولیدات تجاری کافی نیست و همچنان قراگرفتن شرکت‌های هوایی افغانستان در لیست سیاه اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۰ میلادی، فعالیت‌های این شرکت‌ها را در کشورهای منطقه محدود کرده است.
وی تأکید کرد، تا زمانی که بخش هوانوردی افغانستان تفتیش سازمان ایکاو را سپری نکند، نمی‌تواند از لیست سیاه اتحادیه اروپا خارج شود، با این وجود، اداره هوانوردی ملکی توانسته تاکنون ۷۰ درصد در زمینه پیشنهادات سازمان ایکاو پیشرفت داشته باشد.
رییس اداره هوانوردی ملکی خاطرنشان کرد، به زودی پروژه نصب رادارهای مستقل افغانستان آغاز می‌شود که این رادارها قابلیت‌های دفاعی هم دارد و سطح مصونیت و امنیت ترافیک هوایی ملکی را نیز تامین می‌کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.