وزارت مخابرات: نخستین تذکرۀ الکترونیکی به کرزی داده می‌شود زبان‌های تذکرۀ الکترونیکی مشخص نشده است

- ۰۵ سنبله ۱۳۹۱

ناجیه نوری
وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی می‌گوید که در دهم جدی سال روان خورشیدی اولین تذکرۀ الکترونیکی به رییس‌جمهور کرزی داده خواهد شد.
مسوولان این وزارت همچنان می‌گویند، شناسنامه‌ (تذکره) الکترونیکی یک پروژۀ بسیار کلان ملی است و به همین دلیل زمان زیادی برای توزیع آن لازم بود.
تذکرۀ الکترونیکی به همکاری مشترک وزارت‌های مخابرات و امور داخله توزیع خواهد شد.
امیرزی سنگین وزیر مخابرات و تکنولوژی معلوماتی گفت: مطابق گزارشی که چند هفته قبل از سوی تیم مشترک وزارت داخله و مخابرات به کابینه ارایه شد، دهم جدی سال جاری تاریخ توزیع اولین تذکره الکترونیکی تعیین شده است.
وزیر مخابرات در مورد اینکه این تذکره به کدام‌ زبان‌ها خواهد بود، گفت: در این مورد تاکنون تصمیم گرفته نشده و تیم مشترک وزارت داخله و مخابرات، روی این مساله کار می‌کنند.
انترنت در پنج دانشگاه
آقای سنگین وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی که روز گذشته با پوهاند عبیدالله عبید وزیر تحصیلات عالی در یک نشست مشترک خبری صحبت می‌کرد، همچنان گفت که تاشش ماه دیگر، پنج دانشگاه کشور (بلخ، قندهار، ننگرهار، تعلیم و تربیه کابل) با انترنت مجهز می‌شود.
وزیر مخابرات می‌گوید، براساس تفاهم‌نامه‌یی که با وزارت تحصیلات عالی امضا کرده‌اند، دانشگاه‌های افغانستان با یک‌دیگر و با دانشگاه‌های دنیا، از طریق فایبرنوری وصل می‌شوند.
در این حال، عبیدالله عبید وزیر تحصیلات عالی در این نشست خبری گفت، وزارت تحصیلات عالی با استفاده از کمک‌های ناتو و سایر دونرها توانسته تاحدی خدمات خوب ACT را در دانشگاه‌های مرکز و ولایات راه‌اندازیی کند؛ اما این خدمات کافی نیست.
آقای عبید گفت که از طریق فایبر نوری و انترنت، برعلاوۀ این‌که دانشگاه‌های داخلی باهم وصل می‌شوند، با دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی نیز رابطه برقرار می‌شود و ما می‌توانیم از غنامندی علمی آن‌ها استفاده کنیم.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.