اخـاذی طالبـان از مـوترهای مسـافربری و باربـری در سـرپل

- ۰۲ سنبله ۱۳۹۸

mandegarپس از گسترش ناامنی‌ها در ولسوالی سانچارک سرپل، طالبان با ایجاد ایست‌های بازرسی در مسیر این ولسوالی از نزد مسافران و موترهای باربری پول می‌گیرند.
نقیب‌الله دقیق، ولسوال سانچارک سرپل به خبرگزاری سلام‌وطندار می‌گوید، طالبان روزانه از نزد باشند‌ه‌گان ولسوالی‌های سانچارک، گوسفندی و بلخاب از ۵ هزار تا ۴۰ هزار افغانی پول گردآوری می‌کنند.
به گفتۀ ولسوال سانچارک، طالبان این مبلغ پول را روزانه از ۱۰۰ موتر خُرد و کلان به زور گردآوری می‌کنند و کسانی را که در پرداخت پول تأخیر کنند در محضر عام شلاق می‌زنند.
شماری از باشنده‌گان ولسوالی سانچارک با ابراز نگرانی از افزایش ناامنی‌ها در این ولسوالی می‌گویند، به همین علت ده‌ها خانواده از سانچارک به دیگر ولایت‌ها آواره شده‌اند.
آنان از حکومت و نیروهای امنیتی می‌خواهند تا امنیت این مسیر را تأمین کنند.
نورآغا فیضی، سخنگوی فرماندهی پولیس سرپل با تأیید این گفته‌ها می‌گوید، برای سرکوب طالبان در آیندۀ نزدیک عملیاتی در سانچارک و دیگر ولسوالی‌های سرپل راه‌اندازی خواهد شد.
گروه طالبان هنوز در این باره چیزی نگفته‌اند. سانچارک از ولسوالی‌های ناامن سرپل به شمار می‌رود و گروه طالبان بیشتر مسیرهای رفت‌وآمد این ولسوالی را به روی نیروهای امنیتی نیز بسته‌اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.