محقق به کرزی: نخست دفترت را از وجود جاسوسان پاک کن!

- ۰۵ سنبله ۱۳۹۱

رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان در نامۀ سرگشاده‌یی گفته است که اگر رییس‌جمهور کرزی در برابر جاسوسان بیگانه حساس است، اول باید دفتر خود و ارگ ریاست‌جمهوری را از وجود جاسوسان خارجی پاک‌سازی کند.
حاجی محمد محقق این نامه را در پیوند به بازداشت ۲۸ ساعتۀ داکتر یاسا از اعضای جبهه ملی نگاشته و گفته که امنیت ملی سه اتهام را بر او (یاسا) بسته است: نخست: رفت‌وآمد به سفارت‌خانه‌های خارجی خصوصاً سفارت پاکستان. دوم: داشتن دو تابعیت پاکستان و
افغانستان. سوم: ادعا شده که برادرش جنرال ارتش پاکستان است.
اما آقای محقق می‌گوید که اگر داکتر یاسا (مربوط) ISI است چرا قریباً ده سال در کنار جبهۀ مقاومت با بدبختی و تیره‌روزی در مقابل طالبان و القاعده مبارزه کرد.
این عضو جبهۀ ملی گفته است: امنیت ملی گفته که به خاطر جان رهبران جبهه ملی داکتر یاسا را بازداشت کردیم که او آن‌ها را ترور نکند. اما حاجی محقق می‌گوید: «داکتر یاسا یک روزنامه نگار و یک فعال سیاسی است، در این بیست سال که انتحاری انجام نداده، بعد از این هم نخواهد داد.»
حاجی محقق در مورد دو تابیعته‌بودن داکتر یاسا نوشته است: «از بدبختی سی‌و پنج سال جنگ افغانستان بسیاری از افغان‌ها به کشورهای ایران، پاکستان و ترکیه و جاهای دیگر مهاجر شدند، اشخاص زیادی از برخی این کشورها پاسپورت یا شناخت کارت گرفته، بسیاری وزرا و مشاوران ارشد حکومت و ساست‌مداران را می‌شناسم که شناخت کارت پاکستان یا امریکا، کانادا و غیره را دارند،

چرا برای دیگران گناه نیست، بلکه افتخار است و حتی حاضر نیست که پاسپورت خارجی‌شان را با کرسی ریاست‌جمهوری افغانستان مبادله کنند، اما برای یاسا گناه است. اما داستان برادرش نه یک جنرال و بلکه یک نظامی کوچک و فعلا متقاعد است و هیچ ربطی به وظیفه داکتر یاسا ندارد.»
عضو ارشد جبهۀ ملی گفته که تمامی ناکامی‌های یک دهۀ گذشته ناشی از سیاست غیرشفاف، غیر ملی و متناقض آقای کرزی و حلقه افراطی داخل ارگ است که نتوانسته اند با همکاری جامعه جهانی یک مبارزه موثر علیه القاعده و وابستگان آن انجام دهند.
این عضو مجلس گفته است: افغانستان اکنون در هنگام خروج نیروهای بین‌المللی، دورنمای تاریک‌تر از هر زمانی دیگر را در پیش‌رو دارد.
استاد محقق می‌گوید که دموکراسی در افغانستان صرفاً یک شعار است؛ حرف اول را در اینجا کسانی می‌زنند که انتحاری و انفجاری دارند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.