شکایت مسافران بامیان-کابل از افزایش کرایۀ موترها

گزارشگر:زهره شهرام - ۰۵ سنبله ۱۳۹۸

شماری از مسافران بامیان-کابل از افزایش کرایۀ موترهای مسافربری در این مسیر شکایت دارند. آنان در تماسی با سلام‌وطندار می‌گویند، از یک هفته به این‌سو به علت جنگ و ناامنی در مسیر ولسوالی جلریز میدان‌وردک و افزایش حضور گردشگران به مناسبت جشنوارۀ دمبوره در بامیان، کرایۀ موترها از کابل به بامیان، دوبرابر شده است.
mandegarهر چند جنگ، ناامنی، سربریدن و گروگان‌گیری یک خطر دایمی برای مسافران بامیان-کابل، از مسیرهای درۀ غوربند ولایت پروان و ولسوالی جلریز میدان‌وردک بوده است، اما از یک هفته به این‌سو به علت جنگ و درگیری میان نیروهای امنیتی و گروه طالبان در جلریز، شاهراه کابل-بامیان بسته‌شده و مسافران از مسیر درۀ غوربند رفت‌وآمد می‌کنند.
شماری از مسافران می‌گویند، راننده‌گان به بهانۀ مسافت طولانی مسیر درۀ غوربند، کرایه را دو برابر کرده‌اند.
به گفتۀ آنان، پیش از این کرایۀ موترهای مسافربری کوچک از این مسیر ۵۰۰ تا ۶۰۰ افغانی بود، اما از یک هفته به این‌سو کرایه به یک هزار تا ۱۲۰۰ افغانی افزایش یافته است.
به گفتۀ آنان، کرایۀ موترهای تونس و فلانکوچ که پیش از این بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ افغانی بود اکنون به ۷۰۰ افغانی رسیده است.
اما مسوولان اتحادیه‌های مسافربری خصوصی می‌گویند، به علت دوری راه و خرابی شاهراه بامیان-کابل، از مسیر درۀ غوربند کرایۀ هر مسافر تنها ۱۰۰ افغانی افزایش یافته است.
عباس رسا، آمر ترانسپورت بامیان می‌گوید، در یک هفتۀ اخیر به علت ازدحام مسافران و گردشگران در این ولایت، شماری از راننده‌گان برخلاف نرخ نامۀ ادارۀ ترانسپورت، از مسافران کرایۀ اضافی گرفته‌اند، اما تاکنون هیچ مسافری برای شکایت به این اداره مراجعه نکرده است.
مسوولان ادارۀ ترانسپورت بامیان می‌گویند، کرایۀ موترهای کرولا و سراچه از مسیر درۀ غوربند ۶۰۰ افغانی و کرایۀ موترهای مسافربری ۳۰۳، تونس و فلانکوچ ۳۵۰ افغانی است، اما کرایۀ مسافران از مسیر جلریز ۱۰۰ افغانی کمتر است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.