احمدولی مسعود در همایش ورزشکاران غرب کابل با برشماری سناریو‌های دو تیم حکومتی: دو تیـم‌ انتخـاباتی حکـومتی باهم تفـاهم می‌کننـد

گزارشگر:ابوبکر صدیق - ۰۸ سنبله ۱۳۹۸

احمدولی مسعود، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری دیروز جمعه، ۸ سنبله در همایش حمایت ورزشکاران غرب کابل از تیم انتخابت وفاق ملی گفت که دو تیم انتخاباتی حکومتی با راه‌اندازی سناریو‌های جعلی در تلاش اغوای مردم هستند.
این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گوید که تیم‌های انتخاباتی دولت‌ساز به رهبری محمداشرف غنی و ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله در چند مرحله برنامه ریخته تا در نهایت با بحرانی شدن اوضاع یکی به عنوان رییس‌جمهور و دیگری به عنوان رییس اجرایی بار دیگر بر mandegarسرنوشت مردم حاکم شوند.
آقای مسعود با اشاره به این موضوع گفت: تیم‌های حاکم با استفاده از منابع حکومتی تلاش می‌کنند شماری را به کرایه بگیرند و برخی را با تطمیع مجبور ‌سازند که به محافل انتخاباتی‌شان بیایند.
آقای مسعود همچنان تأکید کرد: در صورتی که انتخابات به گونۀ شفاف و عادلانه برگزار نگردد، پیش از رفتن به انتخابات این روند را تحریم خواهند کرد.
او گفت: تیم وفاق ملی زمانی روی صحنه آمده است که همه‌جا را نفاق و تعصب فرا گرفته است، اما ما با وفاق ملی آمده‌ایم و برنامۀ ما زمینه‌های این را ‌که چگونه به صلح برسیم همدیگر را قبول و همۀ اقوام کشور احترام کنیم است.
آقای مسعود که در مجتمع ورزشی سنایی در غرب کابل صحبت می‌کرد، گفت: وفاق ملی به رسمیت شناختن تمام حقوق شهروندان افغانستان است و وفاق ملی به معنای حق و عدالت است.
این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گوید: هدف از انتخاب «وفاق ملی» این است که تا یک حکومت ملی ایجاد شود؛ زیرا در افغانستان اکثریت و اقلیت وجود ندارد، بنابراین تنها در محور وفاق ملی با یک‌صدا و یک‌دل می‌توانیم سرنوشت مردم افغانستان را رقم بزنیم.
این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری خطاب به ورزشکاران و جوانان آمده در این محفل گفت: شما به عنوان نسل جوان کشور نیاز به همیاری و همراهی دارید و تیم وفاق ملی آماده است تا برای نسل جوان یاری رساند تا خدای ناخواسته نشود که ما به فلاکت و بدبختی چهل سال گذشته برگردیم.
آقای مسعود در ادامۀ سخنانش تأکید کرد: «کسانی که پیش از این به‌نام شما به حکومت رفتند، نتوانستند که از شما حمایت کنند، شما دید که در طول پنج‌سال چگونه حق‌تان پامال گردید».
آقای مسعود همچنان با انتقاد از کارکرد حکومت وحدت ملی در پنج‌سال گذشته، گفت: مصلحت‌گرایی برخی چهره‌ها در حکومت وحدت ملی سبب جسور شدن تیم آقای غنی شد و این مصلحت‌گرایی صدمۀ بزرگ را برای مردم ایجاد کرده است. شما شاهد هستید که بهترین و لایق‌ترین وزرای‌تان از دولت بیرون کرده شد، اما کسانی که از نشانی رأی شما به حکومت رفته ‌بودند، نتوانستند که از حق شما و برحق بودن وزیرتان حمایت کنند و صبر استراتژیک پیشه گرفتند!
آقای مسعود، دو تیم‌ حکومتی آقایان غنی و عبدالله را به سناریوسازی در انتخابات متهم کرد و گفت: «این دو تیم در آغاز انتخابات، از امکانات دولتی سوء‌استفاده می‌کنند و کارزار انتخاباتی راه‌اندازی می‌کنند، در قدم دوم انتخابات را مهندسی می‌‎کنند و در سوم، از مجبوری مردم استفاده کرده رأی را خریداری می‌کنند؛ همچنان در قدم چهارم ایتلاف می‌کنند و در قدم پنجم، تیم‌های غنی و عبدالله به عنوان رییس‌جمهور و رییس اجرایی تفاهم می‌کنند و باز می‌خواهند به سرنوشت مردم حاکم شوند».
این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گوید: زمانی که برای مردم و ما روشن شود که انتخابات شفاف و عادلانه برگزاری می‌گردد، به طرف انتخابات می‌رویم و در صورت لزوم و در مشورت با نهادهای سیاسی و مدنی و شخصیت‌های و فرماندهان جهادی و همچنان مردم خود از یک نامزد واحد حمایت خواهیم کرد.
آقای مسعود همچنان گفت: تیم وفاق ملی ظرفیت و توانایی حکومت کردن را دارد، اما در پنج‌سال گذشته تیم‌های حاکم نشان دادند که نمی‌توانند حکومت کنند.
آقای مسعود با اشاره به چالش‌های انتخاباتی گفت: پنج‌سال پیش رأی مردم را دزدیدن و با سرنوشت میلیون‌های انسان قمار زده شد، حذف قومی از نهادهای دولتی ادامه یافت و بهترین وزرا به دلیل موضوعات قومی بیرون کرده شدند و اما کسانی از نشانی شما و رأی شما وارد حکومت شده بود، نتوانست از وزرای شما دفاع کند.
آقای مسعود، گفت: نقش تیم غنی در پنج‌سال گذشته، ایجاد نفرت، تعصب و موضوعات سمتی و زبانی بود، اعتیاد به میلیون‌ تن رسید؛ در چند قدمی شما میلیون‌ تن زیر پل سوخته گرفتار اعتیاد اند، اما نقش تیم داکتر عبدالله صبر استراتژیک پیشه کرد که سبب جسور شدن تیم رقیب گردید.
آقای مسعود که در میان جوانان ورزشکار غرب کابل گفت: متوجه باشید کسی به‌نام خان و ملک و بزرگ با رأی‌تان بازی نکند؛ چون تیم‌های حکومتی بزرگان را با پول کرایه می‌کنند تا برخی‌ها را به‌خاطر پُرکردن چوکی به نشست‌‌های آنان ببرد.

وزارت جوانان
در این همایش فریده مومند، معاون اول تکت انتخابات وفاق ملی به رهبری احمدولی مسعود صحبت کرده و گفت: حکومت وحدت ملی در پنج‌سال گذشته زمینه‌های کاری نه تنها نتوانست برای نسل جوان و تحصیل‌کرده ایجاد کند، زمینه‌های ایجاد شده را نیز سلب کرد.
بانو مومند گفت: جوانان بیشترین قشر جامعه را تشکیل می‌دهند، اما با چالش‌های بیکاری، اعتیاد و صدها مشکلات دیگر گرفتار هستند.
او گفت که در صورت پیروزی تیم وفاق ملی، وزارت دولت در امور جوانان ورزشکاران را ایجاد می‌کند و زمینه‌های را فراهم خواهد کرد تا جوانان با استفاده از رشته‌‎های ورزشی خود را درآمد خود و خانواده‌شان را تأمین کند.
بانو مومند گفت: ورزشکاران ما با موفقیت و پیروزی‌ در میدان‌های بین‌المللی خوشی را برای مردم ما به ارمغان آوردند: درخشش تیم کرکت در میدان‌های بین‌المللی شور و هل‌هله را برای مردم ایجاد کرد، پیروزی‌های روح‌الله نیکپا، نصار احمد بهاوی، باز محمد مبارز و هزاران جوان و ورزش‌کاران دیگر بود که بیرق افغانستان را درمیدان‌های بین‌‎المللی به اهتزاز درآورد و لبخند را به لبان شهروندان افغانستان ایجاد کرد.
در همین حال، رییس مجتمع ورزشکاران غرب کابل با اعلام حمایت از تکت انتخابات وفاق ملی، این تیم را نماد همدیگ پذیری و وحدت مردم افغانستان دانست.
مژگان احمدی، یک تن از ورزشکاران در این نشست گفت: تیم وفاق ملی با ظرفیت‌های اکادمیک به صحنه آمده است و جوانان به ویژه ورزشکاران از این تیم حمایت همه جانبه می‌نمایند.
این بانوی ورزشکار همچنان، تیم وفاق ملی را رهروان شهید احمدشاه مسعود قهرمان ملی دانسته گفت: شهید مسعود بود که برای آزادی، عزت و شرف ما خود را قربانی کرد و امروز ما به تمام قوت از تیم که آرمان‌های او را تعقب می‌کند، حمایت می‌کنیم.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.