ماجرای حمله به «گرین ولیج»؛ سه تُن مواد منفجره یک روز پیش از حمله کشف شده بود

- ۱۲ سنبله ۱۳۹۸

حوالی ساعت ۱۰ دو شب پیش، تراکتور بمب‌گذاری‌شده در دیوار جنوبی کمپ «گرین ولیج» در مربوطات حوزۀ نهم امنیتی شهر کابل منفجر شد. مسوولان امنیتی می‌گویند که در این حمله شمار زیادی از غیرنظامیان کشته و زخمی شده‌اند.
گروه طالبان مسوولیت این حمله را پذیرفته است و ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در صفحۀ توییترش نوشته است هدف این حمله کمپ «گرین ولیج» که مربوط خارجی‌هاست، بوده است.
mandegarیکی از کارمندان گرین ولیج که نمی‌خواهد نامی از وی در گزارش گرفته شود به خبرگزاری سلام وطندار گفته است، این کمپ از یک ماه به این‌سو زیر تهدیدات بلند امنیتی قرار داشت. به گفتۀ منبع، گزارش‌های مسوولان امنیتی کمپ نشان می‌داد که قرار است این کمپ توسط سه موتر بمب‌گذاری‌شده آماج حمله قرار گیرد.
تلاش‌های مسوولان امنیتی کمپ سبب شد تا روز گذشته یکی از موترهای بمب‌گذاری‌شده که حامل ۲ تا ۳ تُن مواد منفجره بود توسط این مسئولان کشف و ضبط شود.
اما مسوولان امنیتی نتوانستند دو موتر بمب‌گذاری‌شدۀ دیگر را کشف کنند که در نتیجه ساعت ۹ و ۵۵ دقیقۀ دو شب پیش این مواد انفجاری در دیوار جنوبی کمپ منفجر شد.
به گفتۀ منبع، در ۲۰۰ متری این کمپ یک مکتب و چندین مسجد قرار دارد.
منبع می‌گوید، به شمول کارمندان داخلی، ۲ هزار تن در این کمپ کارمند بودند که در نتیجۀ حمله تلفات به افراد داخل کمپ نرسیده است.
منبع می‌افزاید، شماری از افراد داخل کمپ از ساحه بیرون شده و به مناطق امن منتقل شده‌اند.
چشم‌دید منبع نشان می‌دهد که تا بیشتر از یک کیلومتری کمپ، ساحات مسکونی خسارت دیده و تلفات غیرنظامیان نسبت به گزارش‌های نشرشده از سوی دولت، بیشتر است.
ساحۀ قابل‌بای از ساحات فقیرنشین شهر کابل است و اکثر خانه‌های این محل دیوارهای گلی دارند که در مقابل حملات انتحاری مقاومت چندانی ندارد. گفته می‌شود یکی از دلایل تلفات سنگین غیرنظامیان در این حمله، فروریختن دیوارها و شکستن شیشه‌های منازل بوده است.
سخنگوی وزارت داخله می‌گوید که ۱۶ غیرنظامی و کارکنان کمپ در این حمله کشته و ۱۱۹ تن دیگر زخمی شده‌اند. بر اثر این انفجار یک تانک تیل در نزدیکی محل نیز از بین رفته است.
به نقل از سخنگوی وزارت داخله، نیروهای امنیتی با انسداد محل حادثه، ۵ تن از افراد طالبان را که در محل مخفی شده بودند و قصد حمله بر کارکنان این کمپ را داشتند از پا درآورده‌اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.