احمدولی مسعود در گفت‌و‌گو با تلویزیون VRT Belgium: صلـحِ خلیـل‌زاد انتخـاباتِ غنـی/ دام‌های سیاسی که پیش پای مردم نهاده‌اند

- ۲۲ سنبله ۱۳۹۸

پس از لغو گفتوگوهای امریکا با طالبان واکنشهای زیادی به این بابت ابراز شد. شماری از انجام این توافق ابراز خشنودی کرده، برخی آن را از پیش ناکام خوانده بودند و برخی هم بر از سرگیری این روند تأکید دارند.
در این، احمدولی مسعود نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در گفت‌وگو با تلویزیون VRT Belgiumگفته است که خلیلزاد در این مدت تلاش کرد تا با توافق‌نامۀ دو گروه افراطی قومی غنی و افراطی مذهبی طالبانی تحت عنوان صلح، اتحاد ایجاد کند.
mandegarآقای مسعود که برشی از این گفت‌وگو را در برگۀ فیسبوکش همه‌گانی کرده، نوشته است: آقای خلیل‌زاد ۹ ماه مخفیانه تلاش کرد تا با توافق‌نامۀ دو گروه افراطی قومی غنی و افراطی مذهبی طالبانی تحت عنوان صلح، اتحاد ایجاد نماید. این پروژۀ مخفی وقتی از هم پاشید که سازمان‌دهی پنهانی نشست کمپ دیوید میان رهبران هر دو گروه و امضای توافق‌نامه با حضور رییس‌جمهور امریکا با قهرمان بازی صلح! خلیل‌زاد توسط حلقات امریکایی افشا گردید و آقای ترامپ بلافاصله معامله را از بنیاد فسخ کرد. پروژه‌یی که افغانستان را دو دسته تسلیم هیولای افراط قومی- مذهبی می‌کرد.
این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در این گفت‌وگو یادآور شده است: دام دوم، قبولی انتخابات از قبل مهندسی شدۀ آقای غنی می‌باشد که اگر به تاوان کل افغانستان نیز تمام شود، می‌خواهد در آخرین فصل عمر طبیعی و سیاسی خود برندۀ آن گردد.
به باور آقای مسعود: غنی در این راه، سال‌هاست زحمات شبانه‌روزی را تحمل کرده است، مصارف سرسام‌آور صدها میلیون دالری و در کل سرنوشت افغانستان را به حراج گذاشته است تا برندۀ انتخاباتی شود که نتیجۀ آن برای مردم مان سرکوب شدن و برای کشور، قطعاً سقوط است.
دام اول به‌نام توافقنامۀ صلح توسط حلقات امریکایی فروریخت، اما دام دوم، انتخابات صد در صد مهندسی شدۀ غنی در راه است که باید آگاه باشیم تا متحدانه با مردم چارۀ سنجید.
در ادامۀ این یادداشت آمده است: این‌جاست که می‌گویم چگونه فرصت‌های تاریخی انتخابات و صلح برای تغییر مثبت، به تهدیدهای قومی و مذهبی، جنگ و غصب قدرت مبدل می‌شوند.
آقای مسعود در آخر خاطرنشان کرده است: چرا و چگونه جمع دیگری داخل دولت خاموش اند، از خودشان سوال شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.