مردم در همایش‌های حمایتی از احمدولی مسعود نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری: وفاق ملی ادامۀ راه شهید مسعود و چتری برای یکپارچگی افغانستان است

- ۰۲ میزان ۱۳۹۸

به ادامۀ حمایت‌های مردمی از تکت انتخاباتی وفاق ملی، دیروز سه شنبه دوم میزان، شهروندان ولایت‌های تخار، زابل، بامیان، بلخ، ننگرهار و ولسوالی‌های پلخمری و خنجان از تکت انتخاباتی وفاق ملی اعلام حمایت کردند.
باشنده‌گان این ولایت‌ها در گردهمایی مختلف در مرکز این ولایت‌ها با اعلام حمایت از تکت انتخاباتی وفاق ملی، این تیم را چتر بزرگ برای تمام شهروندان افغانستان می‌دانند.
71543090_2358999961083396_1849083034104496128_nباشنده‌گان همچنان، تکت انتخاباتی وفاق ملی را تکت نخبه‌گرا و جوان محور دانسته که در مسیر دیدگا‌ه‌ها و آرمان‌های قهرمان ملی کشور گام بر می‌دارد.
اشتراک کننده‌گان این همایش‌ها حمایتی بیان داشتند که تکت انتخاباتی وفاق ملی می‌تواند در فضای کنونی چتری را برای یکپارچه‌گی ایجاد کند و بر چالش‌های کنونی فایق آید.
آنان می‌گویند که در شرایط کنونی، وفاق ملی بهترین گزینه برای انتخابات در زعامت ملی کشور است.
باشنده‌گان این ولایت با اعلام حمایت قاطع از تکت انتخاباتی وفاق ملی، می‌گویند که با تمام امکانات در حمایت از وفاق ملی ایستاده‌اند.

70626463_1337727869721166_5222961887301337088_nتخار
باشنده‌گان ولایت تخار دیروز سه شنبه دوم میزان در گردهمایی حمایت خود را از تکت انتخاباتی وفاق ملی به رهبری احمدولی مسعود نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کردند.
سید جمال خورشید، نماینده و سخنگوی تکت انتخاباتی وفاق ملی و مسوول برگزاری گردهمایی در ولایت تخار می‌گوید که در این همایش بیش از هزار تن اشتراک کرده بود.
به گفتۀ او، اشتراک کننده‌گان از ۱۳ ولسوالی تخار به در این نشست اشتراک کرده بودند، در سخنان خود تکت انتخابات وفاق ملی مناسبت‌ترین تیم در فضای کنونی برای انتخاب در زعامت ملی کشور دانسته‌اند.
اشتراک کننده‌گان در ولایت تخار می‌گویند که تخار از جمله ولایت‌های است که از چشم دولت در عرصه‌های انکشافی متوازن به دور مانده است و شعارهای عوام‌فریبانۀ تکت‌های انتخاباتی دولتی دیگر مورد حمایت شهروندان ولایت تخار نیست.
باشنده‌گان ولایت تخار، تیم‌های دولتی را به کمپاین‌های عوام‌فریبانه متهم می‌کنند، می‌گویند که با تمام تلاش در کنار احمد ولی مسعود و تیم وفاق ملی ایستاده هستند.

71293560_1337609666399653_8666095885555335168_nزابل
باشنده‌گان ولایت زابل نیز با اعلام حمایت از تکت انتخاباتی وفاق ملی، می‌گویند که احمد ولی مسعود از خانوادۀ قهرمان ملی کشور شهید احمدشاه مسعود است و مورد حمایت مردم زابل قرار دارد.
در گردهمایی که در این ولایت صورت گرفته بود، صدها تن از باشنده‌گان ولایت زابل اعم از زنان و مردان اشتراک کرده بودند و حمایت قاطع خود از تکت انتخاباتی وفاق می اعلام کردند.
این در حالی است که باشنده‌گان ولایت‌های بامیان، ارزگان و ولسوالی خنجان و پلخمری در گردهمایی مختلف حمایت خود را از تکت انتخابات وفاق ملی به رهبری احمدولی مسعود اعلام کردند.
باشنده‌گان ولایت‌های ننگرهار و بلخ نیز با راه‌اندازی کاروان‌های حمایتی در جاده‌های این‌ ولایت‌‎های حمایت خودرا از تکت انتخاباتی وفاق ملی اعلام کردند.
آنان با سر دادن شعارهای حمایتی از تکت انتخاباتی وفاق ملی، می‌گویند که مسعود بهرین گزینه در میان نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری است.
اشتراک کننده‌گان این ولایت‌ها می‌گویند که در فضایی کنونی، تکت انتخاباتی وفاق ملی بهترین گزینه برای انتخاب در زعامت کشور است.

71149937_1337607853066501_2146568600922619904_nبلخ
شماری از باشنده‌گان ولایت بلخ در حرکتی بی‌پیشینه‌یی در سطح شهر مزار شریف گشت‌زنی کرده و ضمن حمل مواد تبلیغاتی این تیم در زمینۀ انتخابات و استفاده از رأی به مردم آگاهی دادند.

لغمان
همچنان باشنده‌گان ولایت لغمان، در گردهمایی با حمایت از تکت وفاق ملی، می‌گویند که تکت انتخابات وفاق با برنامه‌های وسیع و ملی روی صحنه آمده است و می‌تواند در کاهش بحران کشور نقش اساس را بازی کند.
باشنده‌گان ولایت لغمان اعلام حمایت از تکت وفاق ملی، حمایت از اندیشه‌های بزرگ شهید احمدشاه مسعود قهرمان ملی کشور است و با تمام وجود در کنار این تیم یستاده خواهند شد.
اشتراک کننده در محفلی به مناسبت حمایت از تکت انتخاباتی وفاق ملی، می‌گویند که وفاق ملی چتر برای همدیگر پذیری و دولت داری تفاهمی است. پیش از این نیز همایش حمایتی‌یی از تیم وفاق ملی در ولایت لغمان برگزار شده بود.

پکتیا
باشنده‌گان ولایت پکتیا نیز در سلسله‌های حمایتی ولایتی از تکت وفاق ملی اعلام حمایت کردند.
باشنده‌گان ولایت پکتیا با اشاره به این‌که تکت انتخاباتی وفاق ملی می‌تواند چتر بزرگ برای تمام اقوام افغانستان باشد.
سید عارف نور که به نماینده‌گی از شورای اتحاد لوی پکتیا از از تکت انتخاباتی وفاق ملی اعلام حمایت کرد، می‌گوید: احمدولی مسعود را مناسب‌ترین چهره برای زعامت کشور است.

دایکندی
باشنده‌گان ولای دایکندی نیز با اعلام حمایت از تکت انتخاباتی وفاق ملی بیان داشتند که وفاق ملی چتر برای همه شهروندان افغانستان است و این تیم می‌تواند در شرایط کنونی بهترین تیم برای انتخابات باشد.
باشنده‌گان ولایت دایکندی در گردهمایی حمایت از تکت انتخاباتی وفاق ملی، می‌گویند که تیم‌های دولتی با شعارهای عوام فریبانه می‌خواهند مردم را دوباره غافل‌گیری کنند تا برای‌شان رأی دهند، اما مردم دوباره فریب این گروه‌های مافیایی را نمی‌خورد.

در همین حال، روند عالی حفاظت از ارزش‌های جهاد و مقاومت و شورای پنجشیر به رهبری جنرال دین محمد جرأت در محفلی حمایت خود را از تکت انتخاباتی وفاق ملی اعلام کرد.
آقای جرأت با شعار «پیروان مسعود در کنار مسعود» گفته است که تکت انتخاباتی وفاق ملی می‌تواند بهترین گزینه در میان سایر تکت‌های انتخاباتی باشد برای مردم باشد.
آقای جرأت می‌گوید که حمایت از تکت انتخاباتی وفاق ملی به رهبری احمدولی مسعود، حمایت و تعقیب آرمان‌های قهرمان ملی کشور شهید احمدشاه مسعود است.
جنرال جرأت که پیش از این عضویت در تکت انتخاباتی حنیف اتمر را داشت، اکنون با قرار گرفتن از کنار تیم وفاق ملی از هوادارانش خواسته تا در کنار برادر قهرمان ملی کشور قرار گرفته و از او حمایت کنند.
تیم وفاق ملی در این مدت در بخش‌های زیاد از کشور پیکارهای انتخاباتی خود را به گونه‌‎یی رسمی برگزار کرده است؛ وفاق ملی در ولایت‌های همایش انتخاباتی داشته که تا هنوز هیچ دستۀ انتخاباتی دیگر همایش برگزار نکرده است. پیش از این همایش‌های حمایتی از تیم وفاق ملی در ولایت‌های نیمروز، پروان، کابل، بغلان، بدخشان، جوزجان، غزنی و غور برگزار گردیده بود. امروز نیز ولایت‌های سرپل، سنمگان، لوگر و فاریاب میزبان همایش‌های حمایتی از تیم وفاق ملی هستند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.