کمیسیون انتخابات: رونـد انتقـال مـواد انتخـابـاتی تا چـهارشنبـه ادامـه دارد

- ۰۷ میزان ۱۳۹۸

مسوولان در کمیسیون انتخابات می‌گویند که روند انتقال مواد انتخاباتی تا دو روز دیگر ادامه خواهد داشت و تا کنون روند انتقال مواد از کابل و برخی از ولایات تکمیل شده است.
به دنبال برگزاری انتخابات و شمارش آرا در مراکز رأی‌دهی، از شام روز شنبه به این‌سو، مرحلۀ انتقال مواد انتخاباتی از این مراکز به دفاتر ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات آغاز شده است.
mandegarوزارت‌های دفاع و امور داخله کشور به گونهخ مشترک، روند انتقال مواد انتخاباتی به مراکز ولایات را بر عهده دارند و از ولسوالی‌های ناامن از طریق هوا انتقال داده خواهند شد.
عصمت‌الله مل معاون کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید، ممکن روند انتقال مواد انتخاباتی به مراکز ولایات، سه روز را در بر بگیرد.
به گفتۀ او، مواد انتخاباتی ولایت کابل و چند ولایت دیگر تکمیل به مرکز کمیسیون رسیده و از برخی از ولایت‌ها از ۲۰ الی ۸۰ درصد رسیده است.
او گفت که اوراق نتایج «ریزلت شیت» هم که از طریق دستگاه‌های بایومتریک به سرور می‌رسید آن هم در حال پروسس است.
بر اساس برنامۀ کمیسیون انتخابات، باید انتخابات ریاست جمهوری در ۶ میزان در ۴۹۴۲ مرکز رای‌دهی، برگزار می‌شد اما بر بنیاد آخرین آمار کمیسیون در ۴۹۰۵ مرکز رای‌دهی این روند برگزار شد.
این در حالی است که کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرده بود که از ۵۳۷۳ مرکز در ۴۵۰۰ مرکز انتخابات برگزار شده و از بقیه مراکز تا حال اطلاعی در دست ندارند.
چهارمین انتخابات ریاست‌جمهوری در افغانستان در ۳۴ ولایت شنبه ۶ میزان برگزار شد.
قرار است کمیسیون انتخابات شمار رأی‌دهنده‌گان را امروز در یک نشست خبری اعلام کند و بر اساس جدول زمانی انتخابات، قرار است نتایج ابتدایی انتخابات ریاست‌جمهوری در ۲۷ میزان و نتایج نهایی در ۱۶ ماه عقرب اعلام شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.